آغاز پایش تردد ناوگان بار درون شهری شیراز در مبادی ورودی محدوده قرمز

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: از آذر ماه سال جاری تردد ناوگان بار درون شهری شیراز به صورت کاملا مکانیزه و از طریق دروبین های پلاک خوان که در مبادی ورودی محدوده قرمز نصب شده است، پایش می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز، آرش نعمتی امروز _ جمعه دوازدهم آبان_ اظهار کرد: ضرورت ساماندهی خودروهای حمل و نقل بار شهری مبنی بر دستور العمل وزرات کشور جهت تأمین سوخت و همچنین اجرای طرح تردد زمانی مکانی خودروهای باری از آذرماه امسال و همزمان با هفته حمل و نقل آغاز می‌شود.

وی افزود: مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل بار فعال در شهر شیراز می‌بایست نسبت به ساماندهی خودروهای باری خود و دریافت پروانه بهره برداری شرکت از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و همچنین ثبت مجوز در سامانه مرکزی (utcms.ir)اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز تاکید کرد: شرط ورود و خروج خودروهای باری در محدوده قرمز تردد زمانی و مکانی، مشمول دریافت پروانه فعالیت و اشتغال از سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز است.

نعمتی ادامه داد: این طرح در آذرماه همزمان با هفته حمل و نقل و در گام نخست در محدوده قرمز معرفی شده اجرا خواهد شد.

وی در خصوص تأمین زیر ساخت‌های این طرح، اضافه کرد: تعداد ۶۴ نقطه ورود به محدوده قرمز شناسایی شده که تمام دوربین‌ها مجهز به سیستم پلاک خوان جهت کنترل ورود و خروج خودروهای باری هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: بر اساس شیوه نامه طرح تردد زمانی و مکانی، ابلاغی از شورای اسلامی شهر شیراز خودروهای باری می‌بایست بر اساس ضوابط تعیین شده مندرج در شیوه نامه مذکور که در سایت سازمان به نشانی bar.shiraz.ir بارگزاری شده است، در سطح شهر تردد کنند.

نعمتی در پایان تاکید کرد: مالکین خودروهای باری باید تا قبل از اجرای طرح نسبت به ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال اقدام کنند و آن دسته از کسبه و ساکنین محدوده قرمز که مالک خودروی باری هستند نیز حتماً جهت سهولت تردد نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری از طریق سامانه hamlebar.shiraz.ir اقدام کنند.

کد خبر 701258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.