روز فرهنگ ژاپن؛ حقایق جالب از آداب ژاپنی

روز فرهنگ ژاپنی هر سال در سوم نوامبر جشن گرفته می‌شود، این رویداد ملی برای ادای احترام به فرهنگ سنتی ژاپن و ترویج مفهوم صلح و آزادی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سوم نوامبر، روز فرهنگ ژاپن، که از سال ۱۹۴۸ یک تعطیل رسمی شده است، تاریخ مهمی برای ژاپن محسوب می‌شود، زیرا روز تولد امپراتور میجی است که از سال ۱۸۶۷ تا ۱۹۱۲ بر ژاپن حکومت می‌کرد. در سال ۱۹۲۷، این روز به عنوان یک جشن ملی به نام «میجی ستسو» برای احترام به امپراتور اعلام شد و بعداً به روز فرهنگ تغییر یافت.

جشن‌های روز فرهنگ به سوم نوامبر محدود نمی‌شود و چند روز ادامه دارد. جشن‌های مختلفی که در سراسر ژاپن برگزار می‌شود مردم را تشویق می‌کند تا با فرهنگ خود بیشتر آشنا شوند. بازدید از موزه‌های این کشور در روز فرهنگ رایگان است تا مردم بتوانند درباره تاریخ کشور خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بسیاری از مراسم اهدای جوایز معتبر در این روز ترتیب داده می‌شود تا از مشارکت افراد در ترویج فرهنگ ژاپن قدردانی شود. علاوه بر این، بسیاری از رویدادهای دیگر از جمله رژه‌ها سنت‌ها و لباس‌های فرهنگ ژاپنی در این روز به نمایش گذاشته می‌شود. نکات جالبی درباره فرهنگ ژاپن وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

نشستن زیر شکوفه‌های گیلاس

فصل شکوفه‌های گیلاس در ژاپن بسیار معروف است. نشستن زیر شکوفه‌های درختان مختلف یکی دیگر از سنت‌های چند صد ساله است. خانواده‌ها و دوستان زیر شکوفه‌ها برای تفریح جمع می‌شوند و به ناپایداری و زیبایی زندگی فکر می‌کنند!

روز فرهنگ ژاپن؛ حقایق جالب از آداب ژاپنی

کوکی یومی

هنگام مکالمه، دانستن اینکه چه زمانی باید موضوع را تغییر دهید یا دیگر صحبت نکنید، «کوکی یومی» نامیده می‌شود که به معنای خواندن هوا است. حرف زدن بیش از حد یا حتی ندانستن زمان خداحافظی پس از ملاقات با یک دوست، هر دو نمونه‌ای از ندانستن قواعد کوکی یومی است.

جنکان

در هر خانه ژاپنی، قسمتی در داخل درب ورودی به نام «جنکان» وجود دارد که در آن افراد کفش‌هایشان را برای پوشیدن دمپایی عوض می‌کنند.

تعظیم

تعظیم یا اوجیگی یک واقعیت واضح در مورد فرهنگ ژاپن است. تعداد دفعات و نوع تعظیم نشان‌دهنده میزان احترام شما به شخص مقابل است.

روز فرهنگ ژاپن؛ حقایق جالب از آداب ژاپنی

سکوت در قطار

هنگامی که در قطارهای ژاپن هستید، فوراً متوجه یک حقیقت خواهید شد، اینکه کاملاً ساکت است. اگر مردم قصد صحبت کردن را داشته باشند، معمولاً این کار را بسیار آرام انجام می‌دهند.

سنت‌های غذاخوری

هورت کشیدن نودل یکی از سنت‌های غذاخوری جالب در ژاپن است که نشان‌دهنده خوشمزه بودن غذا است. بر خلاف بسیاری از کشورها، «تنها» نشستن در رستوران و خوردن غذا در ژاپن کار بسیار معمولی است.

در قرن نوزدهم، امپراتور میجی، تابوی گیاه‌خواری را شکست و گوشت خورد و ژاپن را به طور فزاینده‌ای به سمت سنت‌های غذایی غربی سوق داد. قبل از آن، قوانین بودایی تصویب شده در قرن هفتم، خوردن گوشت را ممنوع می‌کرد (البته پرندگان و ماهی‌ها مشکلی نداشتند.)

روز فرهنگ ژاپن؛ حقایق جالب از آداب ژاپنی

کد خبر 701252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.