عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت کردستان در بیجار آغاز شد

عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت کردستان با حضور وزیر صمت در بیجار کلنگ‌زنی و آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صمت کردستان، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، امروز _جمعه دوازدهم آبان_ با حضور معاون وزیر صمت، عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت در بیجار کلنگ‌زنی و آغاز شد.

بختیار خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت کردستان، گفت: برای احداث مجموعه پتروشیمی بعثت بیجار ۷۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با آغاز عملیات اجرایی این پروژه برای ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت سالانه این پروژه ۵۰۰ هزار تن ترفتالیک و ۵۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن ترفتالات انبساطی است.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این شرکت در صنایع تولید الیاف نساجی به کار برده می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح ۷۵۰ میلیون یورو معادل ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که با مشارکت بانک‌های ملت، سپه، ملی، تجارت و صادرات قرار است این حجم از سرمایه گذاری انجام شود.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و وزیران دولت از روز پنجشنبه در قالب دومین سفر استانی به استان کردستان سفر کرده‌اند که در این سفر دو روزه تعدادی از پروژه‌های کلان همچون راه‌آهن سنندج - همدان و فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر 701236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.