لزوم  توجه به آینده کلان‌شهرها در سیاست‌گذاری‌ها

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۳ و سیاست‌گذاری‌ها، ریل‌گذاری‌هایی که باید برای زیرساخت حمل و نقل عمومی انجام شود،نیازمند مشورت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز_ جمعه دوازدهم آبان‌ماه_ در جلسه مجمع کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل کلان‌شهرها که همزمان با جلسه مجمع رؤسای شوراهای اسلامی در مشهد تشکیل شد، اظهار کرد: به موازات جلسه رؤسای شوراهای اسلامی کلان شهرها مجمع کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل کلان شهرها نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به جلساتی که طی روزهای گذشته برگزار شد، افزود: جلسه مربوط به تبادل نظر و هم‌اندیشی پیرامون مسائل کلان‌شهرها که عمدتاً ترافیکی هستند، برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: راهکار برای مقابله با آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و بررسی مشکلات متروهای کلان شهرها و استفاده از انرژی‌های نو در حوزه حمل و نقل از جمله دیگر مسائلی بودند که در این جلسات مطرح شدند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه روز چهارشنبه در ارتباط با موضوعات مهم حمل و نقلی مطالبی ارائه شد، ادامه داد: در این جلسه نکاتی در خصوص سامانه‌های حمل و نقل شهری و تحلیل فنی تراموا توسط یکی از اساتید برجسته دانشگاه ارائه شد، همچنین یافته‌های علمی حوزه حمل و نقل عمومی نیز در اختیار حاضران قرار گرفت و بعد از جلسه هر یک از افراد مشکلات مرتبط کلان‌شهر خود را ارائه دادند و راهکارها و پیشنهادها برای رفع آنها مسائل عنوان شد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: در بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز از مرکز فرمان مترو مشهد بازدید به عمل آمد و در خصوص چگونگی فعالیت خطوط مترو مشهد، مسافران، ایستگاه‌ها، سیستم بلیط الکترونیک و سایر موضوعات مواردی مطرح شدند و یافته‌های علمی مشهد در خصوص حوزه حمل و نقل ریلی در اختیار سایر کلان‌شهرها قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه مجمع کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل کلان شهرها تاکید شد، با توجه به ضرورت سیاست‌های شوراهای اسلامی برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها، باید جلسه ویژه‌ای نیز در آذرماه و همزمان با روز ملی حمل و نقل در تهران داشته باشیم برای اینکه برنامه‌های سال ۱۴۰۳ و سیاستگذاری‌ها و ریل‌گذاری‌هایی که باید برای زیرساخت حمل و نقل عمومی انجام شود، مشورت کنیم.

وی ادامه داد: هم اندیشی کلان‌شهرها می‌تواند منجر به ارائه راهکارهایی شود که شهرها را از وضعیت نه چندان مطلوب یا به عبارتی نامطلوب فعلی رها کرده و به شرایط مطلوب‌تری برساند.

کد خبر 701226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.