ژاپن سومین تخلیه آب‌های رادیواکتیوی نیروگاه فوکوشیما را آغاز کرد

ژاپن سومین مرحله رهاسازی آب رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه اتمی ویران‌شده فوکوشیما دای‌ایچی به اقیانوس آرام را آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت برق ژاپنی توکیو الکتریک پاور (TEPCO) اعلام کرد که شروع به رهاسازی هفت هزار و ۸۰۰ تن آب رادیواکتیو تصفیه‌شده از نیروگاه اتمی ویران‌شده فوکوشیما دای‌ایچی کرده است که برای خنک کردن میله‌های سوخت این نیروگاه استفاده شده بود که در حادثه ناشی از زلزله و سونامی «توهوکو» در سال ۲۰۱۱، فروپاشیده شد.

سخنگوی TEPCO اعلام کرده است که برآوردها نشان می‌دهد این رهاسازی حدود ۱۷ روز به پایان برسد. از اواخر ماه اوت، این شرکت به تدریج شروع به رهاسازی آب‌های رادیواکتیوی به میزان تقریبی ۵۴۰ استخر شنای المپیک کرده است.

فضا برای ساخت مخازن آب بیشتر در این تأسیسات تمام شده است و TEPCO باید منطقه را برای کار بسیار خطرناک‌تر حذف سوخت رادیواکتیو از سه راکتور آسیب‌دیده پاکسازی کند.

ژاپن سومین تخلیه آب‌های رادیواکتیوی نیروگاه فوکوشیما را آغاز کرد

ژاپن استدلال می‌کند که آب آزاد شده بی‌ضرر است و به شدت با آب دریا رقیق شده است و برای کاهش حداکثری خطرات، طی چند دهه به تدریج منتشر می‌شود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بسیاری از اقتصادهای پیشرو از این اقدام ژاپن حمایت کرده‌اند.

اما چین که بعداً روسیه نیز به آن ملحق شد، از این اقدام انتقاد کرده است و تمامی واردات غذاهای دریایی ژاپن را ممنوع کرد چراکه معتقد است ژاپن آب‌ها را آلوده کرده است. بسیاری از فعالان محیط زیست نیز این کار ژاپن را اقدامی خودسرانه معرفی کرده‌اند و این کشور را به تبدیل کردن محیط زیست به فاضلاب خصوصی متهم کرده‌اند.

کد خبر 701210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.