آبادانی کشور در گرو تلاش جهادی است/ ضرورت ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در کردستان

رئیس‌جمهور گفت: آبادانی شهرها و روستاهای کشور در گرو تلاش و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی است و آینده مربوط به جوانان کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز _جمعه دوازدهم آبان_ در دیدار با مردم شهرستان بانه اظهار کرد: ایستادگی مردم منطقه کردستان و مرزبانان وفادار آنکه در دوران جنگ تحمیلی مرزبانی و دفاع کردند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند باید همواره مورد تقدیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جریان حق و باطل همواره در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: جریانی به دنبال حق‌خواهی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و کژی‌ها است و جریان استکباری و تفرعن نیز به دنبال ایجاد فساد، انحراف و تضییع حقوق مردم است. ما آنچه را که در پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم، مردم در جبهه حق‌خواهی و عدالت‌خواهی بودند و نظام فاسد شاهنشاهی نیز به دنبال فساد، استکبار و خودخواهی و خودپرستی بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنچه را که ما در کشور دیدیم ثمره دوران قاجار و پهلوی بود که اشاعه فساد، وابستگی و از بین بردن استقلال و هویت مردم بود و آنها به دنبال ایجاد سلطه غربی و آمریکایی در کشور بودند.

وی ادامه داد: همین مسئله دانش‌آموزان و دانشجویان ما را بر آن داشت تا در برابر حکومت استعماری و استبدادی ایستادگی کنند و ۱۳ آبان یادآور شهامت، شجاعت و دشمن‌شناسی دانش‌آموزان و دانشجویان و یادآور پرچم‌داری امام راحل است که برای بیداری مردم و حاکمیت حق و برای کنار زدن نقاب از چهره نفاق تلاش کردند.

تاریخ کشور به جوانان شناسانده شود

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و روزی است که باید جوانان آن را بشناسند و بدانند که در تاریخ کشور جوانانی برای اعتلای کلمه حق و برملا کردن چهره باطل تلاش کردند و در این راه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و ما باید تاریخ کشور و رشادت مردان و زنان حماسه‌ساز آن را بشناسیم.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نظام استکبار نمی‌خواست کشور ما شکل بگیرد و در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ با جنگ تحمیلی، خسارت‌های بسیاری را بر مردم ما تحمیل کرد. نمونه آن اجتماع مردم بانه بود که آن را بمباران کردند و صدها نفر را شهید و جانباز کردند.

آبادانی کشور در گرو تلاش جهادی است/ ضرورت ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در کردستان

رئیس جمهور گفت: آنچه را امروز در فلسطین می‌بینید ما در دوران جنگ تحمیلی قبلاً در بانه دیده‌ایم و آمریکا امروز در غزه جنایت می‌آفریند. همان جریانی که شهرهای کردستان را بمباران و ویران کرد، امروز دارد فلسطین را ویران می‌کند و چهار هزار کودک را به شهادت می‌رساند اما این جنایت در کجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؟

وی تاکید کرد: اگر دیروز صدام و کشورهای اروپایی و آمریکا مورد محاکمه قرار می‌گرفتند ما امروز شاهد جنایت غزه نبودیم. ۷۵ سال است که در فلسطین جنایت می‌شود و اگر آنها محاکمه می‌شدند ما امروز این جنایت هولناک را شاهد نبودیم. بی‌تردید جبهه حق پیروز است و فلسطین به لطف خدا و برکت خون شهدا پیروز خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: مردم بانه نتیجه صبر و بردباری خود را در مقابل هجمه‌های دشمنان دیدند و امروز در شهرها و روستاهای کردستان کارهای بسیاری صورت گرفته و رفع محرومیت از این منطقه شده، اما کارهای دیگری هم در پیش است که باید انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز چهره بسیاری از شهرها و روستاهای کشور متفاوت شده اما باید کاری بیشتری صورت بگیرد چون کشور ما بسیار دارای ظرفیت است و جوانان ما به عنوان سرمایه‌های نظام در عرصه‌های مختلف درخشیده‌اند و می‌توانتد کارهای بزرگی را در کشور رقم بزنند که موجب افتخار ماست.

تلاش و همگرایی حلال مشکلات کشور است

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کشور ما به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها در حال پیشرفت است، افزود: دشمنان برای ناامید کردن مردم ما تلاش کردند و اغتشاشات را راه انداختند اما موفق نشدند. مردم ما امروز امیدوار هستند و آینده را روشن می‌بینند و زمینه تلاش و کار و کوشش فراوان است. با کار و تلاش و همگرایی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل و نیازها را مرتفع کرد.

وی در ادامه گفت: امروز این سالن یک هزار و ۲۰۰ نفری ورزشی از جمله کارهای خوبی که به سرانجام رسیده است. نسبت به حل مشکل آب بانه هم اقدام شده و با کارهایی که انجام شده دیگر مسئله جیره‌بندی آب در بانه به اتمام رسیده است.

آبادانی کشور در گرو تلاش جهادی است/ ضرورت ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در کردستان

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: احداث سد را در گام بعدی دنبال خواهیم کرد که اگر این اتفاق بیفتد مشکل آب شرب و کشاورزی این شهرستان به صورت پایدار حل خواهد شد.

وی مسئله تجارت را از مسائل مهم دیگر در استان کردستان و شهر بانه برشمرد و افزود: استان کردستان ظرفیت‌های بسیاری دارد که یکی از آن مرز است و مرز تهدید نیست و فرصت است. باید از فرصت‌ها استفاده کرد که زمینه بسیار خوبی در بخش تجارت و داد و ستد در این منطقه وجود دارد که هم تاجران و بازرگان با رعایت قوانین و مقررات کشور و هم کشورهای همسایه می‌توانند از این داد و ستد سود ببرند و استفاده کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ساماندهی وضعیت تجارت جزو مسائل مهم و از دغدغه‌های اصلی مسئولان منطقه بوده که با موضوع منطقه آزاد وضعیت تجارت در منطقه بانه و مریوان شکل جدیدی پیدا خواهد کرد.

حمایت دولت از رونق گردشگری در شهرهای کشور

وی اضافه کرد: ظرفیت مهم دیگری که در استان کردستان وجود دارد بازارچه‌های مرزی هستند که آنها را فرصت می‌دانیم. مسئله گردشگری هم از مسائل مهم دیگر کردستان است که اقتصاد گردشگری باید در این منطقه با توجه به طبیعت و فضای خدادادی رونق بگیرد و دولت نیز در این زمینه حمایت می‌کند.

آیت‌الله رئیسی از دیگر ظرفیت‌های کردستان را صنایع دستی آن نام برد و افزود: در ورودی شهرهای استان کردستان نیز باید بازازچه‌های دائمی برای عرضه کالاهای صنایع‌دستی ایجاد شود که این هم یکی دیگر از حوزه‌های رونق اقتصادی در کردستان است.

وی در پاسخ به درخواست امام جمعه شهرستان بانه برای ایجاد اشتغال در ادارات برای جوانان این شهرستان، گفت: کار فقط نشستن پشت میز اداره نیست و ما باید در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی نیز جوانان ما کار مشغول به کار شوند چون امکان استخدام همه تحصیل‌کردگان وجود ندارد و باید تحصیلات در کنار حل مسائل و در خدمت رفع مشکلات کشور قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: زمینه برای اشتغال وجود دارد و کارهای خوبی نیز در استان انجام شده، اما باز هم کارهای دیگری نیاز هست تا اشتغال بیشتری ایجاد شود.

وی تاکید کرد: آبادانی شهرها و روستاهای کشور در گرو تلاش و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی است و آینده مربوط به جوانان است. دشمن ما روز به روز مأیوس‌تر و استیصال بیشتری نسبت به مردم ما پیدا می‌کند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دشمنان ما در بیش از ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، همواره همه نقشه‌هایشان نقش بر آب شده و امروز شاهدیم که درخت تناور انقلاب اسلامی روز به روز بر استحکام آن افزوده می‌شود.

کد خبر 701198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.