وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در تولید گلخانه‌ای حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی سرمایه‌گذاری در زمینه گلخانه را برای علاقمندان به این حوزه هموار کرده است و از توسعه کشت گلخانه‌ای حمایت همه‌جانبه می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت شامگاه امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان کردستان و در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه‌ای قباسرخ شهرستان بیجار اظهار کرد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای است.

وی افزود: طبق بازدیدهای انجام شده از گلخانه‌های کشور، نهضت بزرگی در این زمینه شکل گرفته و محصولات این گلخانه‌ها عموماً صادراتی است و بخشی هم محصولات خارج از فصل بوده که به بازارهای داخلی راه می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گلخانه‌ها می‌توانند قیمت سبزی و صیفی را در بازار متعادل کنند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسیر سرمایه‌گذاری در زمینه گلخانه را برای علاقمندان به این حوزه هموار کرده است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی در صادرات محصولات کشاورزی به ویژه محصولات گلخانه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایرانی باید باز باشد، تصریح کرد: تجار ما باید بتوانند در بازارهای کشورهای همسایه سهیم شوند و تولیدات ایرانی را با قیمت مناسب بفروشند و با ایجاد اشتغال، افزایش تولید، ارزآوری؛ تولید ثروت کنند.

نیکبخت ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسئله معیشت و سفره مردم اولویت اول کشور است لذا باید همه دستگاه‌ها به تولید کشاورزی به عنوان اولویت اول نگاه کنند و ما به دنبال رفع محدودیت منابع برای افزایش منابع تولید در بودجه ۱۴۰۳ هستیم.

وی در رابطه با پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز گفت: در بودجه امسال، ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت برای خرید تضمینی گندم و ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی شرکت بازرگانی دولتی برای این امر اختصاص یافته بود که در مجموع حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای خرید هشت میلیون تن گندم در نظر گرفته شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییر میزان خرید گندم، افزود: شرایط مناسب در سال زراعی، باعث خرید مازاد گندم و افزایش آن به ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار تن شد که مبلغی در حدود ۱۵۶ همت پول نیاز داشت. با پیگیری‌های ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی قانون قبلی اصلاح و مبلغ مازاد بر بودجه پرداخت شد که کردستان جزو آخرین استان‌هایی بود که برداشت گندم را به پایان رساند و تأخیر در پرداخت کمتری داشت.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران و اعضای کابینه دولت در قالب دومین سفر استانی، امروز و فردا مهمان مردم استان کردستان هستند.

کد خبر 701168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.