روند رشد کردستان با دسیسه دشمنان متوقف نمی‌شود

وزیر کشور بر ضرورت فعال‌تر ساختن ظرفیت‌های کردستان برای توسعه و پیشرفت تاکید کرد و گفت: روند رشد این منطقه با دسیسه دشمنان متوقف نمی‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی شامگاه _پنجشنبه یازدهم آبان_ در نشست با امامان جمعه و جماعت، نمایندگان اقشار مختلف، معتمدان و بازاریان بانه اظهار کرد: دشمن در تلاش است که میان مردم این منطقه تفرقه ایجاد کند، بنابراین باید هوشیار بود و توطئه‌هایشان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها، قومیت‌ها را نادیده گرفتند اما در ایران اسلامی، اصالت اقوام حفظ شده است، افزود: اقوام ایرانی از فرهنگ و اصالت خود محافظت می‌کنند و ارزش و احترام خاصی دارند.

وزیر کشور بر ضرورت توسعه صادرات از مرز سیرانبند بانه تاکید کرد و افزود: هم‌افزایی با استان‌های منطقه اقلیم کردستان عراق بسیار خوب است و سعی می‌کنیم این همکاری بیشتر شود.

وی ادامه داد: بازار اقلیم کردستان عراق مقصد بسیار خوبی برای کالاهای ایرانی است و با توجه مناسبات فرهنگی و قومی این تعامل‌ها باید توسعه پیدا کند و افزایش یابد.

وحیدی درباره بازگشایی بازارچه‌های مرزی در بانه هم گفت: این بازگشایی باید منجر به توسعه و انجام فعالیت اقتصادی شود.

انتخابات، دیگر موضوعی بود که وزیر کشور به آن اشاره کرد و گفت: شرکت گسترده در انتخابات امسال اعم از مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اهمیت دارد و باید زمینه این حضور را فراهم ساخت.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران و اعضای کابینه دولت در قالب دومین سفر استانی، امروز و فردا مهمان مردم استان کردستان هستند.

کد خبر 701157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.