توسعه گردشگری بیجار نیازمند سرمایه‌گذاری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنعت توریسم این شهرستان گفت: توسعه صنعت گردشگری بیجار نیازمند سرمایه‌گذاری است.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سیدعزت‌الله ضرغامی شامگاه _پنجشنبه یازدهم آبان_ با حضور در شهرستان بیجار که هم‌زمان با سفر استانی رئیس‌جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کردستان انجام شد، اظهار کرد: شهرستان بیجار در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار غنی است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از نظر تاریخی قدمتی چندین هزار ساله دارد، افزود: در شهرستان بیجار بیش از ٦٠٠ اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد، ٢٠٠ اثر آن ثبت ملی شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، آثار صنایع‌دستی این شهرستان را بسیار فاخر و ارزشمند دانست و تصریح کرد: ثبت جهانی مالکیت فکری فرش بیجار که در ماه‌های اخیر انجام شد، اقدامی مهم برای معرفی هرچه بیشتر این اثر ارزشمند بود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای رفع برخی عقب‌ماندگی‌ها از گذشته، تلاش مضاعف داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان به‌کار می‌گیریم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا در منطقه باشیم.

به گزارش ایمنا، وزیر میراث فرهنگی امروز همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، پس از استقبال مسئولان استانی وارد استان شد و با حضور در گلزار شهدای سنندج و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای استان و شهیدان ملاحیدر فهیم و برادران جلالی‌زاده ادای احترام کرد.

وی در سفر یک‌روزه خود به استان کردستان، از پروژه‌های شاخص گردشگری از جمله صلوات‌آباد، مجتمع سپهر تابناک غرب، پروژه موزه فرش بیجار، کمپ حمزه عرب و مجموعه قلعه و پل صلوات‌آباد نیز بازدید می‌کند.

رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران و اعضای کابینه دولت در قالب دومین سفر استانی، امروز و فردا مهمان مردم استان کردستان هستند.

کد خبر 701156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.