گل‌کاری بیش از ۱۰ هزار متر مربع از میادین و بوستان‌های قزوین

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: در طرح گل‌کاری تابستانه بیش از ۱۰ هزار متر مربع از میادین، بوستان‌ها، بلوارها و لچکی‌های شهر گل‌کاری شد.

محمد صالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال گذشته طرح کاشت گل‌های فصلی در دو نوبت تابستانه و پاییزه اجرا می‌شود تا شهروندان در تمام فصول سال از منظر گل‌های زیبا لذت ببرند.

وی افزود: در طرح گل‌کاری تابستانه بیش از ۱۰ هزار متر مربع از میادین، بوستان‌ها، بلوارها و لچکی‌های شهر گلکاری شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین اضافه کرد: با اقداماتی از قبیل قارچ‌کشی خاک، محلول‌پاشی با مواد مغذی و حذف مستمر علف‌های هرز شاهد ماندگاری گل‌ها تا فصل پاییز بودیم.

صالحی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح کیفی و زیبایی سیمای بصری شهر و روحیه نشاط و شادابی شهروندان، گل‌های فصلی مقاوم به سرما و شرایط آب و هوایی شهر قزوین کاشت می‌شود.

وی از واکاری چمن بوستان‌های شهر قزوین خبر داد و افزود: با پایان فصل تابستان، طرح واکاری و ترمیم چمن بوستان‌های شهر در برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز گرفت.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از اجرای عملیات بازکاشت در بستر چمن بوستان ملت خبر داد و افزود: طرح بسترسازی برای واکاری چمن بوستان معلم آغاز شده است.

صالحی با تاکید بر مناسب سازی هر چه بیشتر بوستان‌ها و ارائه خدمات تفرجگاهی بهتر به شهروندان، افزود: قرار دادن ظروف داغ بر روی چمن و انجام بازی‌های گروهی مهمترین عوامل سوختگی، فرسایش و تخریب چمن‌ها است.

صالحی ادامه داد: استفاده از بوستان‌ها، حجم فعالیت‌ها و هزینه‌های حفظ و نگهداری فضای سبز را افزایش می‌دهد، لازم است برنامه‌ریزی دقیق و مستمری برای اجرای عملیات واکاری و بازپیرایی اجرا شود.

کد خبر 701150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.