سایت شهدا کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه افتتاح شد

سایت شهدا کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه جهت خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی با حضور مسئولان استانی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی احمدزاده عصر امروز_ پنجشنبه، یازدهم آبان‌ماه_ در آئین افتتاح سایت شهدای شلمچه کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به ضرورت احداث این مکان، اظهار کرد: موکب‌ها علاوه بر ارائه خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و کاروان‌های راهیان نور، بسترسازی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهید و شهادت است.

وی با بیان اینکه برپایی موکب‌ها در شلمچه محلی برای تبیین روایت مشابهات میان واقعه کربلا، اربعین و ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس برای زوار بوده‌است، افزود: این مراکز و کانون‌های فرهنگی می‌تواند از جانبازی، شهادت و اسارت خاندان اباعبدالله الحسین (ع) تا وقایع دفاع مقدس و شلمچه را تبیین و تداعی کند.

استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بازدیدهای قبلی از این مکان در دل خود آرزو داشتم که بتوانیم یک سازه پایدار و با ارزش برای خدمات‌رسانی به زائرین امام حسین (ع) احداث کنیم که خوشبختانه اکنون محقق شده‌است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام یک نوآوری بوده که در مرز شلمچه در مسیر راهپیمایی اربعین زوار کربلای حسینی و به کاروان‌های راهیان نور ارائه خدمات می‌دهد، خاطرنشان کرد: با ایجاد این سازه و این رویداد خلاءهای فرهنگی در این زمینه برطرف می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی به صورت متمرکز قابل ارائه است.

احمدزاده تصریح کرد: از مجموعه دست‌اندرکاران، هماهنگی‌ها و همیاری‌های لازم که برای احداث و توسعه این نماد فرهنگی انجام شده تا این محور مرزی آماده پذیرایی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شوند جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمینی به متراژ حدود سه‌هزار متر مربع متعلق به استان است که جهت اسکان و پذیرایی از زوار امام حسین (ع) تخصیص داده شده‌است و از آنجائی‌که هرساله با برپایی موکب و احداث سازه‌های موقت هزینه گزافی تحمیل می‌شد و لزوم تهیه مکانی درخور و شأن زوار عزیز بر آن شدیم که به سمت احداث سازه‌های دائم برویم.

علی‌محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تأکید استاندار در طول دو ماه با مطالعه فنی، جانمایی و استقرار تیم نظارت در محل سایت نسبت به مطالعات آزمایشگاه خاک، شمع‌کوبی، اجرای فونداسیون و اسکلت اقدام و در مرحله بعد مراحل تأسیسات و تکمیل دو ساختمان به متراژ حدود ۷۰۰ مترمربع در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت با همکاری شرکت نفت و پتروشیمی گچساران به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه ۳۶ چشمه حمام و سرویس بهداشتی خواهران و برادران نیز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: شهرداری گچساران به عنوان نماینده معین معاونت عمرانی مستقر در شلمچه مراحل نظارت و تأیید فنی کار را برعهده داشتند.

روستا تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته پیگیر الحاق زمین پشت سایت و افزایش متراژ آن به حدود شش هزار مترمربع هستیم تا بتوانیم در آینده احداث آشپزخانه، انبار، محل کارخانه یخ‌سازی و موارد دیگر را اجرا کنیم و زوار و راهیان نور از یک مکان مناسب با امکانات خوب بهره ببرند.

کد خبر 701139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.