راه‌اندازی نماد مرکبات و کیوی مازندران در بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در صورت استانداردسازی محصولات، نماد مرکبات و کیوی مازندران پس از برنج در بورس راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عشقی امروز_ پنجشنبه یازدهم آبان ماه_ در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی استان مازندران در آمل با اشاره به اینکه اهداف بورس کالا و در مجموعه بازار سرمایه این است که بتواند بازار شفاف و منصفانه‌ای برای انواع محصولات ایجاد کند، افزود: از جمله آن محصولات کشاورزی است که به واسطه ترکیب تولیدکنندگان محصولات نیاز به ساماندهی دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های اصلی تولیدکننده کشاورزی و مطرح کشور است، گفت: بورس کالا برنامه‌هایی که دارد که بحث پذیرش انبارهای محصولات است تا کشاورزان به صورت مستقیم در انبارها سپرده کنند و با استاندارد مشخصی این کالاها در انبارها ذخیره و با نماد مربوطه مورد معامله قرار گیرد.

عشقی با تاکید بر اینکه در کمک به کشاورزی مازندران مهم این است که کشاورز به صورت مستقیم محصول را عرضه می‌کند و حتی دستگاه‌های عمومی دولتی هم از روی تابلوی بورس بدون مزایده و مناقصه خرید کنند، اظهار کرد: قطع شدن دست دلال در این مدلی که در بورس کالا پیاده شده است موجب می‌شود کشاورز محصول را به صورت مستقیم به فروش برساند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در مورد برنج نماد مربوطه تعریف شده و در تابلوی بورس قرار دارد، ادامه داد: با حضور فعالان این صنعت این بازار، رونق بیشتری خواهد گرفت هرچند بازارهای کالاهایی چند ده سال نیاز دارند تا به بلوغ برسند.

وی با اعلام اینکه این آمادگی در بورس وجود دارد که در صورت استانداردسازی محصولات نمادهای مرکبات تعریف شود، اظهار کرد: مرکبات و کیوی از محصولات مهم تولیدی استان مازندران است که پس از برنج می‌تواند در بازار بورس کالا قرار گیرد.

کد خبر 701132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.