افتتاح شعبه ویژه حل اختلاف صنایع در کاشان

معاون رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: شعبه شورای حل اختلاف صنایع جهت تسهیلگری در تولید به امور قضایی تولید کنندگان می پردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بهرامیان بعد از ظهر پنج شنبه_یازدهم آبان_ در حاشیه افتتاح شعبه حل اختلاف ویژه صنعت در کاشان اظهار کرد: شعبه ویژه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف در اتاق بازرگانی با هدف حل و فصل مشکلات قانونی تولید کنندگان تشکیل شد.

وی افزود: این شعبه از امروز در این شهرستان آغاز به کار کرد و در راستای تسهیلگری در تولید به کمک تولید کنند می‌آید.

معاون رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان کاشان ۱۸ هزار واحد صنفی در قالب ۴۶ اتحادیه دارد گفت: این شهرستان یک منطقه صنعتی محسوب می‌شود و از این‌رو نیاز است تا با ایجاد شعب ویژه صنعت در این شهر تسهیلگری در امور قضائی ایجاد کنیم.

بهرامیان تصریح کرد: این منطقه حدود ۲ هزارو ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل دارد و مسلماً این تعداد واحد صنفی و صنعتی، مشکلات و چالش‌هایی هم دارد که لازم بود یک مرجع قانونی و تخصصی برای حل و فصل مشکلات با رویکرد مصالحه تشکیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت شعبه حل اختلاف برای رسیدگی به مشکلات و تخلفات واحدهای صنفی و صنعتی افزود: ایجاد شعب ویژه شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد که مشکلات و موضوعات این قشر با نگاه تخصصی و با رویکرد اصلاح شود و در چارچوب قانون بررسی و حل و فصل شود.

بهرامیان اظهار کرد: گرچه توجه به صلح و سازش در تمام پرونده‌های قضائی، مورد توجه است، اما در شعبه حل اختلاف به آن توجه ویژه شده و حتی می‌توان گفت فلسفه وجودی این شورا بر اساس صلح است.

این مقام مسئول بیان کرد: شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان شامل سه عضو است که ابلاغشان توسط رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه صادر می‌شود.

بهرامیان گفت: نظر اعضای شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان به عنوان سازش نامه به یکی از شعب شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع و تبدیل به گزارش اصلاحی شده و پس از تأیید آن توسط قاضی شورای حل اختلاف به مثابه حکم قاطع قضائی بوده و دارای ضمانت اجرایی است.

به گزارش ایمنا، مصطفی اصفهانیان به عنوان رئیس، حسین ناصری، رضا لاجوردی و رضا نوابی به عنوان اعضای شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و اصناف کاشان احکام خود را از رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان دریافت کردند.

کد خبر 701122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.