افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵۵ پروژه راهداری در کردستان

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵۵ پروژه راهداری با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان کردستان انجام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵۵ پروژه راهداری با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال که در شهرستان دهگلان استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امور روزمره‌ای که فعالان حوزه راهداری انجام می‌دهند، مانند بازگشایی و نگهداری راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز تأثیر قابل توجهی بر زندگی مردم دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در پایانه مرزی باشماق مریوان در استان کردستان برای زائران اربعین حسینی انجام شد، افزود: اقدامات شایسته‌ای در این زمینه به ثمر نشست که افزایش چشمگیر عبور زائران از این پایانه مرزی را نسبت به سال‌های گذشته به همراه داشت، البته امیدواریم این جمعیت در سال‌های آینده همچنان رشد کند و در کنار خدمت‌رسانی به زائران، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی استان باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌اندازی راه‌آهن همدان-سنندج برای استان کردستان و کل کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، افزود: این مسیر ریلی می‌تواند شرقی‌ترین نقاط کشور را به غربی‌ترین نقاط آن متصل کند.

وی ادامه داد: وجود یک شاهراه ریلی می‌تواند توسعه صنایع آن استان را به همراه داشته باشد و اصولاً لازمه توسعه یک منطقه زیرساخت‌های حمل و نقلی آن است، این در حالی است که از همین امروز، عملیات طراحی و اجرای راه‌آهن از سنندج تا مرز باشماق مریوان در دستور کار قرار می‌گیرد و در صورت نهایی شدن این طرح حمل و نقل ریلی از مرز ترکمنستان تا مرز عراق فعال می‌شود که تحقق آن پیامدهای قابل توجهی برای کشور به همراه خواهد داشت.

بذرپاش تاکید کرد: موضوع آسفالت‌سازی راه‌های روستایی استان نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و همه روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار دارای راه‌های آسفالت باشند.

وی در خصوص نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان کردستان نیز گفت: اقدامات لازم توسط سازمان راهداری انجام شود تا نقاط حادثه خیز راه‌ها پیش از پایان سال رفع شود.

افتتاح ۱۳۷ پروژه به طول ۱۱۴۱ کیلومتر در استان کردستان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های متعددی که در استان کردستان به اجرا در آمده است، گفت: ۱۳۷ پروژه به طول یک هزار و ۱۴۱ کیلومتر در حال افتتاح است و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه هم در حال آغاز است که تا پایان امسال و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت آسفالت‌ها نیز گفت: با توجه به شرایط جوی استان کردستان باید در راستای افزایش کیفیت آسفالت، اقدامات جدی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران و اعضای کابینه دولت در قالب دومین سفر استانی، امروز و فردا مهمان مردم استان کردستان هستند.

کد خبر 701117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.