ارتباط هنرمندان اصفهان و سن‌پترزبورگ جغرافیای فرهنگی را به‌هم نزدیک می‌کند

معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: می‌توان با هنرهای تجسمی و تصویری میان کشورها ارتباط برقرار کرد و چه بسیار نیکو است که ارتباط هنرمندان اصفهان و سن‌پترزبورگ، جغرافیای فرهنگی و هنری را به هم نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان عصر امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در مراسم گشایش نمایشگاه تزار سکویه سلو دیروز امروز فردا، اظهار کرد: رابطه اصفهان و سن پترزبورگ نزدیک ۱۹ سال خواهرخواندگی است و در این راستا دیپلماسی هنری و فرهنگی از عناصر مشترک بین ملت‌ها است.

وی افزود: می‌توان با هنرهای تجسمی و تصویری یعنی بدون زبان و کلام با سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد و چه بسیار نیکو است که ارتباط هنرمندان اصفهان و سن‌پترزبورگ، جغرافیای فرهنگی و هنری را به هم نزدیک می‌کند و آموزه‌های یکدیگر را به اشتراک می‌گذارند.

در بخشی دیگر از این مراسم نیز الگا تاراتینوا رئیس موزه تزار سکویه سلو سن پترزبورگ روسیه در ارتباطی ویدئویی اظهار کرد: ما در سن‌پترزبورگ که پایتخت سابق روسیه است قرار داریم و دو سال پیش نمایشگاهی را در روسیه با عنوان اصفهان نصف جهان برپا کردیم.

وی افزود: بازدیدکنندگان ما این فرصت را داشتند که با بناهای تاریخی شهر شما آشنا شوند و بسیاری از آن‌ها مشتاق بودند که بلافاصله به بازدید شهر زیبای شما بیایند.

رئیس موزه تزار سکویه سلو سن پترزبرگ روسیه خاطرنشان کرد: اکنون نمایشگاهی از آثار هنرمندان روسیه در کتابخانه مرکزی اصفهان برپا شده که از این بابت از مسئولین برگزاری نمایشگاه و همچنین از کلیه همکاران کتابخانه شهرداری اصفهان که در برپایی این نمایشگاه مساعدت کردند تشکر کرده و منتظر حضور شما هستیم، امیدوارم شما هم مسحور سن‌پترزبورگ شوید همان‌گونه که ما مسحور شهر زیبای شما شدیم، سن پترزبورگ خواهرخوانده شهر اصفهان است که هر دو پایتخت فرهنگی کشور خود هستند.

در پایان نیز مصطفی دولت‌یار رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان اظهار کرد: برنامه خوبی برگزار شده و ما نیز در وزارت خارجه قصد داریم تعامل مردم را تا آن‌سوی مرزها گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که ارتباط بین مردم در گروه‌های هنری، بازرگانی، تجاری و… را اضافه کنیم، افزود: امید است با توسعه روابط بین مردم دو کشور، شاهد اتفاقات فرهنگی و هنری و تعاملات تجار و بازرگانان هنرمندان دانشجویان و دانشگاهیان دو کشور باشیم، این برنامه آغازی برای شروع روابط مختلف بین‌المللی بین دو کشور است.

کد خبر 701114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.