ایران قوی از مسیر «مدرسه» محقق می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: افرادی که قصد فتنه و توطئه دارند باید بدانند که تمام ایرانیان یک صدا «ایران» می‌گویند و قوی شدن ممکن است ده‌ها راه داشته باشد، اما بی‌تردید، مهم‌ترین، اصلی‌ترین، پرثمرترین و اساسی‌ترین راه آن، مدرسه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مراد صحرایی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان‌_ در نشست صمیمی با دانش‌آموزان استان اصفهان، با تاکید بر لزوم دیدار با دانش‌آموزان در سفرهای استانی، اظهار کرد: وزیر دانش‌آموزان بودن به منظور کمک به آن‌ها در راستای ساختن آینده ایران، افتخار است.

وی افزود: به منظور متفاوت آغاز کردن مهرماه امسال، شعار «همه باهم، یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شد که در آن پیام‌هایی نهفته بود، افرادی که قصد فتنه و توطئه دارند باید بدانند که تمام ایرانیان یک صدا «ایران» می‌گویند و قوی شدن ممکن است ده‌ها راه داشته باشد، اما بی‌تردید، مهم‌ترین، اصلی‌ترین، پرثمرترین و اساسی‌ترین راه آن، مدرسه است و در صورت قوی شدن مدارس، ایران قوی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر مسئولان بخواهند زحمات آن‌ها نتیجه‌ای داشته باشد، باید وقتی را صرف دانش‌آموزان کنند، تصریح کرد: هر چه آرزوی خوب برای ایران عزیز داریم، از مدارس، با مدارس و در مدارس دست‌یافتنی خواهد شد و این موضوع مصداق آینده‌سازی است.

وی ادامه داد: امروز اگر فردی بخواهد خود را ارزیابی کند که چقدر ایران را در هر بعدی عزیز می‌خواهد، باید در خلوت به میزان کمک خود به مدارس بیاندیشید؛ چراکه مدارس، ایران را قوی و سربلند می‌کنند.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این جلسه، ادامه داد: شما باید خود را تکثیر و هر یک از شما چند نفر دیگر و چند نفر دیگر باید چند نفر دیگر را قوی کنند تا حرف شما زودتر به مقصد برسد، رویاها در پی کوشش و تلاش مداوم و هماهنگ واقعیت می‌یابند و آنچه که اکنون جزو زندگی عادی ما است، در گذشته رؤیای بسیاری از افراد بوده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها باید با همراهی یکدیگر فعالیت و تعامل داشته باشند، گفت: با باهم بودن، تیم درست کردن و تشکل پیدا کردن، توان خود را چندین برابر کنید، چراکه باهم بودن تأثیر بیشتری دارد، هر چه دوست داشته باشید کم است و از اکنون بیاموزید که دیگران را با خود همراه کنید.

لزوم اعمال تغییرات در کتب تاریخ مدارس

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم خواندن تاریخ و آگاهی داشتن از آن، اضافه کرد: خواندن تاریخ بسیار لذت‌بخش است و شرمنده‌ایم که کتب تاریخی به گونه‌ای متناسب برای شما نوشته نشده است و تلاش می‌کنیم که تاریخ به گونه‌ای بهتر نوشته شود.

وی با بیان اینکه برای اینکه نشان دهیم حفظ این کشور و نظام آن تا چه میزانی اهمیت دارد، تنها کافی است که خواندن تاریخ را مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد ما تاریخ نخوانیم و از آن آگاهی نداشته باشیم، چراکه افرادی که تاریخ می‌خوانند هویت خود را خواهند یافت و امکانات برای آن‌ها ارزش کمتری دارد.

صحرایی با بیان اینکه در صورتی که تاریخ بخوانید، اصالت و هویت برای شما اهمیت ویژه‌ای خواهد یافت، افزود: تمام اروپا و غرب به اندازه اصفهان تاریخ ندارند و گنبدهایی فیروزه‌ای یا تنها یکی از آثار تاریخی اصفهان با کل اروپا و آمریکا برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا مانند درختان بی‌ریشه است، تصریح کرد: آن‌ها با دروغ‌های خود افراد بسیاری را جذب کردند و نسل شما آن‌ها را رسوا خواهد کرد، در صورتی که نخبگان جهان یک ماه از آمریکا خارج شوند، قدرت آمریکا به گونه‌ای از بین می‌رود که جهان حیرت‌زده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های انجام شده در آموزش و پرورش به منظور شکوفایی استعداد دانش‌آموزان ایران است، ادامه داد: طبق مصوبه انجام شده، در سال آینده تأثیر قطعی معدل در کنکور به ۵۰ درصد می‌رسد و برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی هماهنگ برگزار می‌شود.

وی گفت: امتحانات نهایی به منظور عادلانه بودن شرایط برای تمام دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و به منظور رعایت عدالت در نمره‌دهی، برگه پاسخ‌های دانش‌آموزان توسط مدرسان آن‌ها تصحیح نخواهد شد.

صحرایی اضافه کرد: یکی از نتایج اقدامات انجام شده برای کنکور، پذیرش دانش‌آموزان سراسر کشور در دانشگاه‌های خوب بود و این موضوع نتیجه قرار نگرفتن کنکور به تنهایی به عنوان مبنا برای ورود به دانشگاه‌ها است، نقش کنکور به عنوان یک عامل اصلی کم‌رنگ‌تر می‌شود و آنچه که مبنای امتحانات تمام دانش‌آموزان است، کتب درسی است.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته برخی افراد ۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است و برخی توقع دارند آینده دانش‌آموزان را به خاطر منافع آن‌ها به خطر بیندازیم، اظهار کرد: در راستای اجرای هرچه بیشتر برنامه‌هایی پرورشی، اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گرفته و سال جاری یک میلیون نفر در این اردوها شرکت خواهند کرد که این عدد تنها یک شانزدهم دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مسئله مشارکت خانواده‌ها در مسائل پرورشی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و باید برای والدین اهمیت داشته باشد که فرزند آن‌ها چگونه تربیت می‌شود و در پی حضور و مشارکت والدین در امور مذکور هیچ مربی پرورشی حرف ناحسابی به دانش‌آموزان نخواهد زد.

راه‌اندازی سامانه ارزیابی معلمان توسط دانش‌آموزان

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه‌ای برای دوره دبیرستان در دستور کار است که توسط آن دانش‌آموزان به طور پیوسته معلمان خود را ارزیابی کنند و این ارزیابی مبنای تصمیم‌گیری در خصوص معلم قرار گیرد.

صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ادامه داد: در صفحه نوزدهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است که دانش‌آموزانی که تربیت می‌کنیم باید چگونه باشند؛ مسئولیت‌پذیری در برابر خدا، عاقل، حقیقت جو، عدالت‌خواه، صلح‌جو، ظلم‌ستیز، امانت‌دار، دانا، توانا، پاک دامن، باحیا، انتخاب‌گر، قانون‌مدار، نظم‌پذیر، آزادمنش کارآفرین، ماهر، سالم، جمع‌گرا، منتظر حکومت الهی و بانشاط از صفاتی است که در این سند برای یک دانش‌آموز ذکر شده است.

وی گفت: اینکه امروز دلتان برای کودکان غزه می‌تپد، مصداقی از ظلم‌ستیزی است و برخی فکر می‌کنند اگر ظلم نکنند کافی است، اما اگر در برابر ظالم سکوت کنید نیز به همان اندازه ظلم کرده‌اید، برخی نیز توطئه‌هایی می‌کنند مبنی بر شهروند جهانی، اما فردی را به جز خود قبول ندارند، ما نیز جهان‌اندیش هستیم و ایران دوست و انقلاب و اسلام اعتقاد دارند که برای ایران دنیا را بشناس و فتح کن.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: فلسطین به تعبیر مقام معظم رهبری، کلید رمزآلود فرج امام زمان (عج) و رژیم صهیونیستی، نماد یک تفکر کفر، شیطان و نجس است و آنجایی که با او سرسازش نداریم، نماد کفر و باطل و شیطان بودن آن است؛ شیطان‌های بزرگ، رژیم صهیونیستی را به عنوان شیطانی کوچک قرار دادند تا خودشان دیده نشوند و با از بین رفتن اسرائیل راه شکست آن‌ها باز خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز طرح صد درصد و برگزاری صد رویداد ورزشی در صد روز از شنبه هفته گذشته، خاطرنشان کرد: با کمک شما هدف‌های مد نظر به‌طور قطع محقق خواهد شد.

کد خبر 701110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.