اتمام فاز نخست مسیرگشایی در حاشیه شمالی کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از اتمام فاز نخست پروژه مسیرگشایی حاشیه شهر در کمربندی شمالی این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار عصر امروز _پنجشنبه یازدهم آبان‌_ در بازدید از پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب اظهار کرد: عملیات اجرایی اعم از تملک و تخریب در ۸۰۰ متر اولیه این پروژه به اتمام رسیده است.

وی طول این پروژه را یک هزار و ۶۰۰ متر عنوان کرد و افزود: برنامه اول در این پروژه اجرای دو باند تندرو و باندهای کندرو برای دسترسی محلات به این مسیر است.

شهردار تبریز با اشاره به اتمام عملیات خاکبرداری گفت: اعتبار اولیه پروژه ۴۰ میلیارد تومان است که در سه فاز طراحی شده است، فاز اول آن توسط شهرداری منطقه ۱۰ تبریز در حال اجرا است و شهرداری منطقه ۱ نیز اجرای دو فاز دیگر آن را بر عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین و پایدارسازی این مناطق، احیای بافت‌های قدیمی و فرسوده شهری، کمک به روان‌سازی ترافیک، خروج محلات و معابر شهری از بن بست چندین ساله و رفع خطر از محلات پروژه ۴۵ متری انقلاب در حال اجراست.

هوشیار ادامه داد: با توجه به اهمیت پروژه‌های مسیرگشایی در کاهش محرومیت محلات کم‌برخوردار، روند اجرایی تملک و آزادسازی املاک و واحدهای واقع در مسیر این پروژه به طول یک هزار و ۶۰۰ متر و عرض ۴۵ متر در حال انجام است که از مجموع ۳۳۰ واحد مسکونی در این مسیر، ۶۱ باب ملک مسکونی در فاز اول تملک و تخریب شده است.

وی افزود: پروژه ۴۵ متری انقلاب که از آن به عنوان پروژه نجات تبریز هم یاد می‌شود، در متراکم‌ترین منطقه کم برخوردار و حاشیه نشین تبریز اجرا می‌شود و خیابان انقلاب را به اتوبان پاسداران متصل می‌کند و در مسیر خود، از کوثر شرقی و طرلان دره سی نیز عبور می‌کند.

کد خبر 701094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.