نخستین قطار سنندج - همدان عازم تهران شد

نخستین سفر قطار سنندج امروز (پنجشنبه) پس از بهره‌برداری از پروژه عظیم راه‌آهن سنندج - همدان، در سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به استان کردستان، عازم تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین قطار سنندج - همدان امروز _پنجشنبه یازدهم آبان‌ماه_ پس از بهره‌برداری از پروژه عظیم راه‌آهن سنندج - همدان با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان عازم تهران شد.

کلان پروژه راه‌آهن سنندج - همدان، امروز پس از ۱۸ سال همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان به بهره‌برداری رسید و امید به توسعه در حوزه‌های مختلف را در دل مردمان این دیار زنده کرد.

پروژه راه‌آهن سنندج - همدان ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده است که شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

ظرفیت انتقال مسافر راه‌آهن سنندج، سالانه ۳۰۰ هزار نفر و در بخش باری ۵۰۰ هزار تُن است که بر اساس برنامه مقرر این رقم در بخش مسافری در افق ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار آن نیز به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

۳۰ درصد از اجرای این طرح در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و در ۲ سال اخیر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن هزینه شده است.

قرار است راه‌آهن سنندج در سنوات آتی تا مرز باشماق مریوان نیز جهت اتصال به اقلیم کردستان عراق ادامه یابد که با تحقق آن تحول چشمگیری در حوزه حمل و نقل استان کردستان شکل می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در سفر دوروزه خود به استان کردستان، پروژه راه‌آهن سنندج-همدان را افتتاح و در میدان آزادی شهر سنندج نیز با مردم این شهرستان دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز هم یکی دیگر از پروژه‌های کلانی است که به همت دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است و هم‌زمان با این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. سدهای چراغ ویس سقز، سیازاخ دیواندره، امیرآباد و رمشت در کامیاران و اراضی پایاب سد گاران مریوان نیز در سفر رئیس‌جمهور به کردستان افتتاح خواهد شد و پروژه‌های تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه و پست ۶۳.۲۰ کیلوولتی سنندج نیز هم‌زمان با این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 701042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.