وقتی گوشی برای شنیدن صدای حامیان رژیم صهیونیستی نبود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ماجرای حضور هیئت نمایندگان ایران در اجلاس جهانی بین‌المجالس (IPU) و موج حمایت کشورها از فلسطین می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، بعدازظهر امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در نشست رسانه‌ای مجتمع مطبوعاتی اصفهان اظهار کرد: اجلاس بین‌المجالس جهانی IPU (Inter Parliamentary Union) اجلاسی است که نمایندگان مجلس از سراسر دنیا جمع می‌شوند تا بتوانند حرف یکسانی بزنند و این اتفاق مهمی است، زیرا از هر کشوری تعدادی از نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند و باید در روز مشخصی دور هم جمع شوند که مکان این جلسه نیز متغیر است و در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مجلس شورای اسلامی، رأی‌ گیری برای IPU است و ما به دنبال آن هستیم دوستانی که ثبت نام می‌کنند مسلط به زبان باشند، سپس از بین نمایندگان افرادی کاندید می‌شوند و تعدادی انتخاب می‌شوند، من نیز در دوره‌های هشتم، نهم و یازدهم جزو IPU بوده‌ام، زیرا در عین تسلط به زبان، احساس می‌کنم کار ارزشمند و مؤثری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای شرکت در جلسه اخیر IPU به کشور آنگولای آفریقا رفتیم، در این سفر، حجت الاسلام ذوالنوری نایب رئیس اول مجلس و چند تن دیگر از نمایندگان از جمله آقایان رضاخواه، گلرو، طاهری و خانم‌ها رفیعی و آزاد نیز حضور داشتند.

آقا تهرانی تصریح کرد: این اجلاس یک برنامه مجمع عمومی دارد و کاری که بیشتر به چشم می‌آید، آیتم اضطراری IPU است که در بخش اضطراری، اصلی تدوین و به رأی گذاشته می‌شود و سپس نمایندگان تمام کشورها باید در کشور خود روی آن کار کنند، در این نشست، اجماع ما این بود که روی مسئله فلسطین، کودکان غزه و ظلم صهیونیست‌ها کار کنیم و آن را به عنوان مسئله اضطراری مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر کمیته‌ای که مطابق برنامه باید در آن شرکت می‌کردم، جلسه کمیته حقوق بشر بود که دقیقاً محل مناسبی برای موضوع فلسطین بود و یک روز زودتر از افتتاحیه برگزار می‌شد، از آنجایی که ذهنیت من این بود که مظلومیت فلسطین را مطرح کنم، از دیگر نمایندگان درخواست کردم که همگی در این کمیته صحبت کنند، آقای ذوالنوری نیز بحث محکمی را در این جلسه در حمایت از غزه و فلسطین مطرح کردند.

عکس مادر فلسطینی جلسه کمیته حقوق بشر را بهم ریخت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه بسیار محکم شروع شد و از کشورهای مصر، یمن و ترکیه نیز نمایندگانی حضور داشتند و هرکدام به نوعی در این زمینه صحبت کردند، خانم اردوغان از مصر در این نشست عکسی را از غزه نشان داد که مادری تکه‌های بدن فرزند خود را جمع می‌کرد و این کار واقعاً جلسه را بهم ریخت و بعد از آن جو جلسه به صورتی شد که کسی به خود اجازه حرف مخالف نمی‌داد، به طور کلی برخلاف انتظارات، بسیاری از کشورها در دفاع از فلسطین صحبت کردند.

وی افزود: من در جلسات دیگر این اجلاس حضور داشته‌ام، اما در این اجلاس فضا به گونه‌ای بود که نماینده کشورهای دیگر مانند پاکستان می‌گفتند ما موضوعات خود را کنار می‌گذاریم و موافق هستیم که فقط در مورد موضوع فلسطین صحبت شود، پیش از افتتاحیه، «دوارتو پاچکو» رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در بیانیه‌ای حماس را به عنوان گروه تروریستی مطرح و از رژیم صهیونیستی حمایت کرد، قرار بود افتتاحیه شب برگزار شود و میزبان هم رئیس مجلس آنگولا بود و رئیس جمهور آنگولا نیز حضور داشت.

نمایندگان ۱۶ کشور به پیروی از ایران جلسه را ترک کردند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما به دنبال این بودیم که در صورت حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی این نشست را ترک کنیم که البته خودشان در اجلاس شرکت نکردند، در جلسه افتتاحیه بعد از صحبت‌های رئیس مجلس، نوبت به پاچکو رسید و او در خلال صحبت‌ها در دفاع از رژیم صهیونیستی صحبت کرد، ما نیز به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردیم زیرا هیچ وقت نباید درباره حق کوتاه آمد، به همین واسطه نمایندگان کشورهای دیگر از قبیل عراق، فلسطین و مصر هم به پیروی از ما و به نشانه اعتراض بیرون آمدند و در مجموع نمایندگان ۱۶ کشور جلسه را ترک کردند که جمعیت قابل توجهی بود، اما تصمیم گرفتیم که بعد از صحبت‌های پاچکو دوباره به جلسه برگردیم و حرف خود را بزنیم.

فریاد حمایت از فلسطین در مقابل نمایندگان ۱۶۰ کشور جهان

آقا تهرانی گفت: آقای گلرو، نماینده سمنان هنگام بازگشت از درب جلویی وارد شد و مقابل جایگاه رو به پاچکو فریاد زد شرم بر تو، چطور از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنی؟ کودکان را تروریست میدانی؟ چه میگویی؟ دیری نگذشت که آقای رضاخواه، ذوالنوری و دیگران نیز به دنبال ایشان ابراز مخالفت کردند، اهمیت این کار در این بود که در مقابل چشم نمایندگان ۱۶۰ کشور دیگر انجام می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این نوبت به صحبت رئیس جمهور آنگولا رسید رژیم صهیونیستی در آنگولا سفارت ندارد، اما با یکدیگر ارتباطات اقتصادی دارند، رئیس جمهور آنگولا نیز در قسمتی از سخنان خود مطرح کرد که چطور ممکن است ۷۵ سال مردم کشوری را از وطن خود آواره کنند و هرروز آن‌ها را بکشند؟ حمله به مدارس چگونه قابل توجیه است و همه بعد از این صحبت‌ها در حمایت از فلسطین او را بسیار تشویق کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من مخالفت صریحی که باید در این جلسه انجام می‌شد، شکل گرفت، فردای آن روز، جلسه مجمع برگزار شد و در این نشست از جانب یکی از دوستان این مطرح شد که رژیم صهیونیستی اساساً مشروعیت ندارد، زیرا هر حاکمیتی ۳ اصل جدی مردم، دولت و سرزمین را نیاز دارد، اما رژیم صهیونیستی هیچکدام را ندارد، نماینده اتحادیه عرب نیز در این جلسه بسیار خوب صحبت کرد و از مقاومت دفاع کرد، به طور کلی مخالفان کاملاً در این جلسه ساکت و در حاشیه بودند.

وی ادامه داد: سپس این مطرح شد که موضوع اضطراری که باید به رأی گذاشته شود چه باید باشد؟ این موضوع باید دو سوم آرا را کسب می‌کرد که رأی بالایی است، چون اروپایی‌ها هم حضور داشتند و قطعاً رأی آنها مخالف مسئله فلسطین بود، از طرفی کانادا با موضوع آلودگی هوا رقیب ما در رأی‌گیری بود؛ بعد از رأی‌گیری موضوع فلسطین ۱۰۰ رأی بیشتر از موضوع کانادا کسب کرد، اما به دو سوم آرا نرسید، اگرچه فضا کاملاً تحت تأثیر مسئله فلسطین بود و همان شب قطع‌نامه سازمان ملل نیز به تصویب رسید.

آقاتهرانی افزود: اعتقاد من این است که در این مجالس هرچه می‌توانیم باید با کشورهای دیگر ارتباط بگیریم و صحبت کنیم تا تصورات غلط آن‌ها در مورد ما اصلاح شود و ما در این جلسه توانستیم با بسیاری از کشورها ارتباط بگیریم و صحبت کنیم.

وقتی گوشی برای شنیدن صدای حامیان رژیم صهیونیستی نبود

یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به اصحاب رسانه گفت: هرکس در جایگاه خود رسالتی دارد و اهالی رسانه هم باید به این فکر کنند که چه می‌توانند برای فلسطین انجام دهند، اهل رسانه باید یاور مظلوم و دشمن ظالم باشند، مثلاً بسیاری نمی‌دانند در جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی چرا اعراب شکست خوردند و چه اتفاقی افتاد که می‌توان به این موضوعات پرداخت، در عملیات اخیر همینه صهیونیست‌ها در دنیا ریخت، زیرا آن‌ها ۷ سازمان جاسوسی دارند که یکی از آن‌ها موساد است، اما با این وجود آنقدر عملیات جدی بود که هیچکس متوجه آن نشد، باید به این پرداخت که چطور این پیروزی‌ها علی‌رغم گنبد آهنین و ادعاهای صهیونیست‌ها به دست آمده است؟

وی با اشاره به سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان به خوبی در این‌باره صحبت کردند که ریشه اصلی مشکل کجا است و دوست و دشمن را تبیین کردند و گفتند رژیم صهیونیستی بدون پشتیبانی آمریکا دوام نمی‌آورد، راهپیمایی‌هایی که دارد در جهان برگزار می‌شود مشابه راهپیمایی‌های ما در ایران است و این نشان می‌دهد حالت ظلم‌ستیزی ایجاد شده که اگر این روحیه هر کجا ایجاد شود، بسیار ارزشمند است.

کد خبر 701040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.