ایجاد ۹۸۱ شغل با فعال شدن ۱۱۲ واحد تولیدی راکد در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی از فعال شدن ۱۱۲ واحد تولیدی راکد در استان طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۹۸۱ نفر در این رابطه شاغل شدند.

ناصر فخر موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از فعال سازی ۱۱۲ واحد تولیدی و خدماتی راکد در دولت سیزدهم با سرمایه گذاری ۶۹۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: با بازگشت این ۱۱۲ واحد تولیدی به چرخه تولید برای ۹۸۱ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی احیای واحدهای راکد را در راستای ارتقای بهره‌وری در تولیدات استان دانست و افزود: در شش ماه ابتدای امسال تعداد ۴۶ بنگاه اقتصادی راکد با ایجاد اشتغال برای ۲۳۵ نفر فعال شده است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: از ۴۶ واحد فعال شده در شش ماه امسال ۳۷ بنگاه با ۱۶۹ نفر اشتغال در حوزه صنعت و معدن، ۸ بنگاه با ۶۰ نفر اشتغال در حوزه کشاورزی و یک بنگاه با ۶ نفر اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی بوده است.

فخر موحدی ادامه داد: از بنگاه‌های اقتصادی راکد فعال شده تعداد ۴۱ واحد با ۴۲۴ نفر اشتغال در سال گذشته و ۲۵ بنگاه اقتصادی با ۳۲۲ نفر اشتغال مربوط به سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار بنگاه اقتصادی فعال در حوزه صنایع، صنایع معدنی و معدن در استان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۸۲ بنگاه در حوزه گردشگری و صنایع دستی، هزار و ۲۵۵ بنگاه در حوزه کشاورزی و ۶۵۰ بنگاه در حوزه صنعت و معدن هستند.

کد خبر 701022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.