شهروندان از صعود انفرادی به قله کوه صفه بپرهیزند

مسئول واحد نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام کوه‌نوردی باید به تاریکی هوا توجه داشته باشند و به‌صورت انفرادی صعود نکنند، گفت: در حال حاضر قسمتی از مسیر کوه صفه توسط شهرداری منطقه پنج ایمن‌سازی و سنگ‌فرش شده است.

محمدرضا صفدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کوه صفه اصفهان با حدود ۲۲۰۰ متر ارتفاع نزدیک به مرکز شهر اصفهان واقع شده و دسترسی عموم شهروندان به این کوه راحت است.

وی با بیان اینکه کوه صفه زمینه آرامش، تندرستی و ورزش تمام شهروندان را فراهم می‌کند، اما باید اقدامات ایمنی مورد نیاز قبل از صعود به کوه انجام شود، افزود: یکی از این موارد، آموزش‌های لازم در رابطه با کوهنوردی است؛ در حال حاضر قسمتی از مسیر کوه صفه توسط شهرداری منطقه پنج ایمن‌سازی و سنگ‌فرش شده است که شهروندان می‌توانند از این مسیر عبور کنند.

مسئول واحد نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام کوه‌نوردی باید به تاریکی هوا توجه داشته باشند و به‌صورت انفرادی صعود نکنند، ادامه داد: کوه‌پیمایان در قسمتی از کوه که از مسیر سنگ‌فرش‌ها خارج می‌شود، نیاز به همراهی مربی و باشگاه‌های مجاز کوه‌نوردی دارند، البته در این مسیرها گروه‌های غیرمجاز کوه‌نوردی زیادی حضور دارند که نیاز به ورود دستگاه‌های امنیتی و برخورد با این نفرات است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ تا ۷۰ باشگاه کوهنوردی به‌صورت قانونی و ایمن در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کند، گفت: شهروندان می‌توانند در وبگاه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی اسامی باشگاه‌ها را مشاهده و برای ورود به کلاس‌های آموزشی کوهنوردی اقدام کنند تا بتوانند این ورزش را ایمن، اصولی و حرفه‌ای‌تر دنبال کنند.

صفدریان با اشاره به اینکه تابلوهای هشدار ایمنی برای عموم شهروندان در نقاط مختلف کوه صفه نصب شده است، تصریح کرد: شهروندان هنگام خارج شدن از مسیرهای اصلی نیاز است تذکرات داده شده را رعایت کنند.

وی با اشاره به استقرار چند تیم عملیاتی در کوه صفه گفت: اکیپ اول عملیاتی در ایستگاه شماره ۱۲ خیابان هزارجریب و اکیپ دوم پشتیبان در سه‌راه حکیم‌نظامی مستقر است و نسبت به ارائه راهنمایی شهروندان اقدام می‌کنند و در صورت وقوع حادثه از همان محل اعزام می‌شوند.

کد خبر 701007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.