نظارت بر ساخت‌وسازها به معاونت شهرسازی واگذار می‌شود

شهردار کرج گفت: کلان‌شهر کرج نیازمند اصلاح در حوزه شهرسازی است. معاونت شهرسازی و معماری از افراد متخصص و توانمند تشکیل شده است و باید با تدبیر و نگاه بلندمدت، شهر را از این بهم‌ریختگی بصری نجات داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد کیانی امروز _پنج شنبه یازدهم آبان_ در جلسه معاونت شهرسازی و معماری که با حضور رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقداماتی که در مجموعه شهرداری انجام می‌شود، موضوعات مرتبط با شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه اگر شهری زیبا بوده حاصل نگاه درازمدت و کاربردی مدیران آن طی سال‌های گذشته است، افزود: کشورهای توسعه یافته در حوزه شهرسازی نگاه بلندمدت داشته‌اند، اگر امروز پاریس شهر زیبایی است به دلیل نگاهی است که مدیران آن طی چند دهه گذشته داشته‌اند.

شهردار کرج با بیان اینکه برای تغییر دادنِ چهره شهر در آینده امروز باید تصمیم‌های خوبی اتخاذ کرد، خاطرنشان کرد: کلان‌شهر کرج نیازمند اصلاح در حوزه شهرسازی است. معاونت شهرسازی و معماری از افراد متخصص و توانمند تشکیل شده است و باید با تدبیر و نگاه بلندمدت، شهر را از این بهم‌ریختگی بصری نجات داد.

کیانی اضافه کرد: باید در حوزه شهرسازی نگاه استراتژیک و بلندمدت داشت، تقاضا می‌کنم کارشناسان از حداکثر علمی که آموخته‌اند استفاده کنند تا کرج در آینده به شهری زیباتر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه موضوعاتی همچون صدور پروانه، پایان کار، کمیسیون ماده صد، ماده پنج و کمیسیون توافقات موتور محرک تولید ثروت در شهرداری است، تاکید کرد: اگر در این حوزه موفق باشیم در سایر حوزه‌ها نیز موفق خواهیم بود.

شهردار کرج اضافه کرد: نظارت بر ساخت‌وسازها باید به معاونت شهرسازی واگذار شود، چراکه نیازمند نظارتی علمی هستیم و معاونت شهرسازی می‌تواند از عهده این کار به خوبی برآید.

کیانی با بیان اینکه امروز طرح تفصیلی شهر کرج پس از ۱۴ سال به نقطه خوبی رسیده است، گفت: دوره ششم مظلوم‌ترین دوره شورا و شهرداری طی ادوار مدیریت شهری است. اقدامات خوبی انجام شده، اما کمتر دیده شده و کمتر به آن پرداخته شده است.

کد خبر 700994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.