راه‌اندازی «بانک زمان» در راستای خدمت به جامعه سالمند کشور

رئیس مجمع خیرین کشور گفت: با مصوبه دولت و سازمان اجتماعی و تصویب برنامه هفتم مقرر شد بانک زمان در راستای خدمت به جامعه سالمندان فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌الله بوربور صبح امروز _پنج‌شنبه یازدهم آبان_ در سومین انتخابات مجمع خیرین استان گلستان که در سالن همایش بانک سپه استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت سالمند کشور بیش از هشت میلیون نفر است و سالانه یک درصد به جمعیت این جامعه هدف افزوده می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در ۲۰ سال آینده جمعیت ایران اسلامی به ۱۰۰ میلیون نفر برسد که از این تعداد ۳۰ میلیون نفر سالمند خواهند بود.

رئیس مجمع خیرین کشور خاطرنشان کرد: طی ۲۰ سال برای پرستاری ۳۰ میلیون سالمند جمعیت کشور نیاز به ۲۰ میلیون پرستار داریم و در صورتی که برنامه‌ریزی دقیق برای آن نشود قطعاً با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

بوربور ادامه داد: برای رفع این معضل در سال‌های آینده، بانک زمان در راستای نذر تخصص با تصویب دولت، توافق مجلس شورای اسلامی و همکاری سازمان تأمین اجتماعی کشور در کشور فعال شد.

وی تصریح کرد: هر فرد با هر تخصص، می‌تواند فعالیت‌های خیرخواهانه نسبت به همنوع خود داشته باشد، این فعالیت خیر در بانک زمان ثبت و زمان سالمندی یا ناتوانی، خدمات مورد نیاز به این فرد به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس مجمع خیرین کشور اضافه کرد: نذر تخصص به عنوان برنامه میان‌مدت در مجمع خیرین کشور مورد توجه است و هر فرد با هر تخصص در حوزه‌های مختلف، کشاورزی، مکانیکی، تعمیرات انواع لوازم و هر فعالیت دیگر می‌تواند به همنوع خود کمک کند و در گام نخست حوزه پزشکی و سلامت در اولویت قرار دارد.

بوربور ادامه داد: طبق قانون و اساسنامه، چندین نفر به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند و فعالیت این مجمع در سه بخش کوتاه مدت (شناسایی و تکریم و تجلیل از نیکوکاران)، میان‌مدت (اجرای نذر تخصص) و برنامه‌های بلندمدت (اجرای بانک‌زمان) فعالیت می‌کند، این مجمع به هیچ عنوان حساب مالی ندارد، از کسی پول دریافت می‌کند و به فردی نیز پول نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: این مجمع طی ۲۶ سال گذشته با تاکید رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شد و در بدو تأسیس هزار میلیارد تومان و چهار میلیارد دلار ذخیره ارزی به عنوان سرمایه به این مجمع تخصیص پیدا کرد.

رئیس مجمع خیرین کشور ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ شعبه و مرکز در بخش‌های مختلف در کشور فعال است و ۵۰ عضو به صورت مجموعه‌ای و شخصی در این مجمع حضور دارند.

کمک ۸۰۰ میلیارد تومانی نیکوکاران گلستانی

در ادامه این مراسم محمد شهرکی، رئیس مجمع خیرین گلستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه امسال نیکوکاران گلستانی مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف سلامت، مدارس و دیگر حوزه‌ها کمک کردند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های خیرخواهانه تنها مالی نیست و هر فرد در جامعه می‌تواند با هر توان و تخصص فعالیت‌های خیرخواهانه انجام دهد.

رئیس مجمع خیرین گلستان تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس تجربه خوبی برای مردم ایران بود تا مردم فداکار ایران بتوانند با اقدامات خیرخواهانه مختلف از شرایط دشوار عبور کنند.

شهرکی اظهار کرد: بهترین نیکوکاران و خیران در کشور اسلامی ما، شهدا هستند که با اهدای جان و مال خود تلاش کردند تا ما در کمال آرامش و امنیت زندگی کنیم.

کد خبر 700987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.