حذف بخاری‌های نفتی در ۵۱۳ مدرسه اردبیل

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: طی سال‌های اخیر، ۵۱۳ واحد آموزشی با بخاری‌های نفتی در کانون توجه استانداردسازی سیستم گرمایشی قرار گرفته است تا بخاری‌های نفتی برچیده شود.

به گزارش ایمنا، احد شیرین‌نژاد در جلسه کارگروه کاهش حوادث گاز در اردبیل اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس غیراستاندارد در حوزه سیستم گرمایشی داشتیم که با اصلاح فرآیندها استانداردسازی و ایمن‌سازی ۶ هزار و ۳۰۰ کلاس درس به انجام رسیده و تعداد کمی از این واحدهای آموزشی در چرخه حذف بخاری‌های گازی قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مدرسه با بخاری نفتی و غیراستاندارد نداریم و حتی با حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز، تلاش بر این است تا تحصیل دانش‌آموزان در فضای مناسب استاندارد انجام شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در مورد مدارس غیرانتفاعی و صدور مجوز برای این واحدهای آموزشی غیردولتی، خاطرنشان کرد: ما بر اساس نشریه ۶۲۷ مجوز این مدارس را با بررسی میدانی فضا و محوطه مدرسه غیرانتفاعی انجام دادیم و به هیچ وجه مدرسه غیرانتفاعی غیراستاندارد در استان نداریم.

شیرین‌نژاد اضافه کرد: برای راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی در کنار مجوز از آموزش و پرورش، باید مسئولان فنی و تخصصی نوسازی مدارس نیز بر این واحدها نظارت داشته تا شاهد برخی حوادث ناگوار به ویژه در حوزه گازگرفتگی نباشیم.

وی تاکید کرد: در آستانه فصل سرما با همکاری شرکت گاز بازدیدهای فنی از مدارس بزرگ، شبانه‌روزی و مدارس شهرستان‌های مختلف انجام خواهد شد تا در فصل سرما با مشکلات و تنگناهایی در استفاده از سیستم گرمایشی استاندارد و مجهز نداشته باشیم.

منبع: مهر

کد خبر 700985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.