راهکار پایان قطعی حیات رژیم صهیونیستی

در صورت مسدود شدن خط لوله انتقال نفت از سوی کشور ترکیه، رژیم صهیونیستی باید بهای سنگینی بپردازد و این اقدامی است که با همکاری کشورهای مسلمان امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تشکیل یک جبهه اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی در حالی که کشورهای مسلمان منطقه همچون مصر و اردن واردکننده گاز از سرزمین‌های اشغالی و دو کشور قزاقستان و جمهوری باکو، صادرکننده نفت به این منطقه هستند، می‌تواند امید به پایان یافتن جنایات و جنگ در غزه را افزایش دهد.

در حالی که رژیم کودک کش در اقدامی در تضاد با معاهدات بین المللی مسیرهای انتقال انرژی به منطقه غزه را مسدود و یا منهدم کرده است، ضرورت همراه شدن کشورهای مسلمان برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی بیش از پیش نمایان می‌شود.

اکنون به دلیل اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در مسدود کردن مسیرهای انتقال انرژی در غزه مردم ساعت‌ها با بی برقی و نبود سوخت مواجه هستند.

اصلی‌ترین تأمین کنندگان نفت رژیم صهیونیستی در سال جاری قزاقستان، جمهوری باکو، گابن و نیجریه بوده‌اند، در شرایط فعلی نیاز به نفت و گاز برای تأمین نیازهای داخلی از جمله سوخت هواپیما و ماشین آلات نظامی بیش از پیش وجود دارد، بنابراین اگر تحریم نفتی علیه این رژیم اعمال شود با مشکلات قابل توجهی مواجه می‌شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ و آمار شرکت تحلیلی کپلر، دو کشور مسلمان قزاقستان و آذربایجان دو تأمین کننده اصلی خوراک پالایشگاه حیفا هستند که ۴۰ درصد سبد انرژی مصرفی در اسرائیل به آن وابسته است، این در حالی است که آذربایجان و قزاقستان تاکنون اقدامی برای توقف صادرات نفت به رژیم صهیونیستی انجام نداده‌اند.

ترکیه نیز ارتباط مؤثر اقتصادی با رژیم صهیونیستی دارد، بر اساس آمار موجود سالانه نزدیک به هزار میلیون لیتر گازوئیل از رژیم صهیونیستی به ترکیه وارد می‌شود. علاوه بر این سال گذشته، ۴۰ میلیون لیتر سوخت هوایی از طریق ترکیه به رژیم صهیونیستی صادر شده است.

رهبر انقلاب اسلامی نیز، روز گذشته در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان درخصوص فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در غزه گفتند که باید بمباران غزه فوراً قطع و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند و در همه مجامع جهانی، صریح، بدون لکنت و دوپهلوگویی و با صدای بلند جنایات و فجایع رژیم غاصب را محکوم کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تکیه صهیونیست‌ها به کمک‌های آمریکا افزودند: اگر حمایت آمریکا و پشتیبانی تسلیحاتی آن نبود، دولت فاسد، جعلی و دروغین صهیونیستی در همان هفته اول از بین رفته بود، بنابراین فاجعه‌آفرینی امروز صهیونیست‌ها در غزه به کمک و در واقع به دست آمریکایی‌ها است.

نقش مهم کشور ترکیه در فشار اقتصادی علیه اسرائیل

در این زمینه حسن مرادی، کارشناس انرژی با اشاره به مسدود کردن مسیر ترانزیتی نفت اسرائیل از سوی کشور ترکیه به خبرنگار ایمنا می‌گوید: همان طور که غربی‌ها مقاومت و طرفداران آن را در تنگنا قرار داده‌اند، کشورهای تحریم شده هم باید از تمامی ابزارهای خود استفاده کنند.

وی ادامه می‌دهد: فشار اقتصادی ازجمله اقداماتی است که باید در برابر اسرائیل انجام گیرد، همانگونه که با اعمال تحریم‌ها ایران را در تنگنا قرار داده‌اند، ایران و دیگر کشورهای اسلامی باید از تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل استفاده کنند.

کارشناس انرژی خاطر نشان می‌کند: همان‌طور که دولت و رئیس‌جمهور چین با صراحت تمام بیان کردند که نام اسرائیل باید از روی نقشه‌ها پاک شود و چین نام اسرائیل را از تمامی نقشه‌های آنلاین خود به طور کامل حذف کرده است، همه کشورهای اسلامی نیز می‌توانند بر اسرائیل فشار وارد کنند.

مرادی تصریح می‌کند: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع بسیار عقب هستند، حتی اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با تأخیر قابل توجه و پس از شهادت حدود شش هزار نفر موضع گرفت.

وی ادامه می‌دهد: کشور ترکیه باید زمانی‌که تجاوز به غزه صورت می‌گرفت، واکنش نشان می‌داد. بنابراین به نظر می‌رسد، دولت ترکیه با خواست مردم این کشور باید خط لوله انتقال نفت اسرائیل را مسدود و به این منوط کند که رفتار اسرائیل با فلسطینیان تغییر کند و تا زمانیکه این اطمینان حاصل نشده است، خط لوله را از مسدودی آزاد نکنند.

کارشناس انرژی می‌گوید: کشور ترکیه یکی از دولت‌هایی است که می‌تواند در ائتلاف ضد اسرائیلی شرکت کند، این درصورتی است که حتی اگر این کشور نخواهد در رزم شرکت کند، حداقل می‌تواند از سلاح تحریم برای مسدود کردن خط لوله استفاده کند.

مرادی خاطرنشان کرد: اسرائیل در مواجهه با مسدودی خط لوله بهای سنگینی را باید بپردازد و این اقدام برای اسرائیل کمرشکن خواهد بود.

با وجود اعلام محکومیت اتفاقات اخیر توسط این شرکای اقتصادی، هنوز اقدامی در راستای توقف تأمین سوخت رژیم صهیونیستی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد همانطور که رهبر انقلاب نیز تاکید کردند نیازمند همراهی کشورهای مسلمان در تحریم نفتی و افزایش فشار بر اسرائیل هستیم.

کد خبر 700977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.