اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل

نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا درباره تصمیمات این نهاد برای ارائه کمک‌های واشنگتن به رژیم جعلی اسرائیل و اوکراین دچار اختلاف نظر شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سی‌ان‌ان، بعد از جلسه روز سه‌شنبه استماع کمیته اعتبارات مجلس سنا با حضور آنتونی بلینکن و لوید آستین، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا ظاهراً شکاف‌های بسیاری در بین سناتورهای جمهوی‌خواه برای اختصاص جداگانه کمک‌های مالی به رژیم صهیونیستی و اوکراین پیش آمده است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از کمک هم‌زمان ایالات متحده به اوکراین و رژیم اسرائیل حمایت کرد و گفت: جدا کردن اعتبارات اشتباه بزرگی خواهد بود.

اظهارات سناتور کارولینای جنوبی در حالی مطرح می‌شود که میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا به همراه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا برای تصویب بسته کمکی که بودجه هر دو کشور، تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان گفت که امیدوار است بسته کمکی مستقل برای اسرائیل، روز پنجشنبه به صحن مجلس نمایندگان برسد.

بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنای کنگره اعتقاد دارند که کمک هم‌زمان به رژیم اسرائیل و اوکراین در جهت حفظ امنیت آمریکاست و باید هم‌زمان اتفاق بیفتد.

با وجود نظر برخی نمایندگان این مجلس برای حمایت هم‌زمان از اوکراین و رژیم اسرائیل، بسیاری دیگر نیز در این هم‌زمانی اختلاف نظر دارند.

انشعاب فزاینده و شخصی دموکرات‌ها بر سر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در آستانه ورود به مجلس نمایندگان است و اعضای این حزب خود را برای درگیری بر سر قوانین مرتبط با اسرائیل بین اعضای طرفدار فلسطین و این رژیم آماده می‌کنند.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز تأسف گفت: وضعیت نمی‌تواند بدتر از آنچه اکنون وجود دارد، باشد و بسیاری از نمایندگان این حزب در کنگره می‌گویند که به‌طور حتم در آینده تنش‌ها در موضوعات مذکور دوچندان خواهد شد.

گروه لیبرال جی‌استریت نیز به دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا فشار می‌آورد تا به قطعنامه‌ای به رهبری حزب جمهوری‌خواه در محکومیت حماس، حزب‌الله و تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران اقدام کند.

در مقابل ۹ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان هفته گذشته به قطعنامه‌ای که حماس را محکوم و از رژیم اسرائیل حمایت می‌کرد، رأی منفی دادند تا نشان داده شود که در بین نمایندگان حزب دموکرات هم اختلاف نظرهای شدیدی وجود دارد.

آندره کارسون نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نمایندگانی که به قطعنامه حمایت از رژیم اسرائیل و محکومیت حماس رأی منفی دادند، را نفرت‌انگیز خطاب کرد.

کد خبر 700962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.