پروژه راه‌آهن سنندج باعث توسعه منطقه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن سنندج - همدان باعث حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه می‌شود و توسعه استان کردستان را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در آئین افتتاح راه آهن سنندج - همدان اظهار کرد: پروژه راه آهن سنندج هم برای استان منشأ خیر و برکات زیادی است و هم برای کشورمان، چون یکی از راه‌های مواصلاتی مهم کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اتصال این پروژه به کشور عراق نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و طراحی و عملیات اجرایی آن به سمت مرز باشماق مریوان را آغاز می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و رئیس جمهور و دولت هر روز پیگیر کارهای تکمیل راه‌های مواصلاتی هستند.

بذرپاش تصریح کرد: پروژه راه‌آهن سنندج هم برای منطقه ثروت‌آفرین است و هم دسترسی مردم را تسهیل می‌کند و موجب رونق صنایع استان هم می‌شود چون سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم راغب می‌شوند به اینجا بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: این پروژه مطالبه اصلی مردم استان بود که بخش زیادی از آن در ۲ سال دولت سیزدهم به سرانجام رسید و پیگیری استاندار و دولتمردان این کار را تکمیل کرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این پروژه از امروز تحویل شرکت راه‌آهن می‌شود و با تقویم شرکت راه‌آهن جابجایی مسافر و حمل بار در آن انجام می‌شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: این خط که افتتاح شد امروز تکمیل کننده خط مواصلاتی غرب به شرق کشور است و هم خطوط شمال به جنوب ما را نیز تکمیل می‌کند.

کد خبر 700947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.