طراحی اتصال خط ریلی راه‌آهن سنندج به مرز باشماق مریوان انجام می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه پروژه راه‌آهن سنندج باید تکمیل شود، گفت: طراحی خط ریلی این پروژه از سنندج به مرز باشماق مریوان را امروز همراه با افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج آغاز می‌کنیم تا این خط ریلی به خطوط بین‌المللی متصل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در آئین افتتاح راه‌آهن سنندج-همدان اظهار کرد: خرسندم که امروز یکی از انتظارات مردم استان کردستان و شهر سنندج و یکی از خواسته‌های اصلی استان عملیاتی و اجرا شد؛ این یک انتظار ۱۷ ساله بود که به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان است و از مردمانی فرهنگی، باصفا، مقاوم و مردمانی دارای سنت‌های ارزشمند و اعتقادات الهی برخوردار است که همواره یک پشتوانه برای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده‌اند و هستند؛ خدمت به این مردم برای مسئولان مایه فخر است و باید در راستای رفاه آن‌ها خدمات‌رسانی کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: طول خط ریلی راه‌آهن سنندج-همدان ۱۵۱ کیلومتر مسیر است و برای ایستگاه سنندج و بخش‌های آن، ۵۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: این پروژه باید تکمیل شود تا بتوانیم طراحی خط ریلی از سنندج به سمت مرز باشماق مریوان را همراه با افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج آغاز کنیم و شاهد باشیم این خط ریلی به خطوط بین‌المللی نیز متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات زیادی برای رفاه حال مردم انجام می‌شود، برای احداث این خطوط ریلی زحمات زیادی کشیده شده است و آمدن من به کردستان برای تشکر از تک‌تک کسانی است که برای به ثمر رسیدن این پروژه کار کرده‌اند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز دولت با تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام روبه‌رو است که مردم و مسئولان را رنج می‌دهد و تلاش داریم آن‌ها را تکمیل کنیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید احیا شود، گفت: یکی از راه‌های داشتن ایران قوی داشتن راه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های قوی است که همه این زیرساخت‌ها موجب توسعه کشور می‌شود.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در سفر دوروزه خود به استان کردستان، پروژه راه‌آهن سنندج-همدان را افتتاح کرد و امروز در میدان آزادی شهر سنندج نیز با مردم این شهرستان دیدار خواهد کرد.

افتتاح فرودگاه سقز هم یکی دیگر از پروژه‌های کلانی است که به همت دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است و هم‌زمان با این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. سدهای چراغ ویس سقز، سیازاخ دیواندره، امیرآباد و رمشت در کامیاران و اراضی پایاب سد گاران مریوان نیز در سفر رئیس‌جمهور به کردستان افتتاح خواهد شد و پروژه‌های تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه و پست ۶۳.۲۰ کیلوولتی سنندج نیز هم‌زمان با این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 700941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.