تخفیف ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه در بافت‌های فرسوده خوانسار

شهردار خوانسار گفت: در صورت نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی داده می‌شود.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بافت‌های فرسوده شهر طی سال‌های اخیر بافت‌های فرسوده به بافت ناکارآمد شهری و بافت فرسوده تبدیل و در شهرداری‌ها واحد بازآفرینی محلات ناکارآمد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر خوانسار به تصویب رسیده است و در مرحله ابلاغ قرار دارد، افزود: در طرح جامع شهری خوانسار ۳۰ هکتار بافت فرسوده داریم، اما در طرح تفصیلی، بافت ناکارآمد و فرسوده شهر خوانسار ۹۰ هکتار است.

شهردار خوانسار خاطرنشان کرد: سال‌های قبل سه شاخصه ریزدانگی، نبود پایداری و فرسودگی و نفوذناپذیر بودن در بافت‌های فرسوده مدنظر بود، اما در طرح بازآفرینی مؤلفه‌های دیگری نیز اضافه شده است.

احمدی با اشاره به اینکه سال جاری به منظور حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بیش از پنج جلسه برگزار شده است تا نقشه محلات ناکارآمد و بافت فرسوده در طرح تفصیلی یکسان دیده شود، تاکید کرد: با این اقدام مالکان بافت فرسوده و ناکارآمد می‌توانند از تسهیلات و مشوق‌های تشویقی مالی و شهرسازی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در بسته تشویقی شهرسازی، در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده به مالکان یک طبقه مازاد بر تراکم محله مجوز پروانه ساخت داده می‌شود.

شهردار خوانسار گفت: در بسته تشویقی مالی، بستگی به منطقه بین صفر تا صددرصد تخفیف عوارض داده می‌شود، اما به صورت میانگین شهرداری ۵۰ درصد تخفیف عوارض می‌دهد.

کد خبر 700925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.