شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه یازدهم آبان‌ ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «غزه دروغ گویان جهان را رسوا کرد» به سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، با ریشه‌یابی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها در غزه را در تاریخ بی‌سابقه خواندند و با اشاره به ضربات تحقیرکننده‌ای که صبر و ایستادگی مردم غزه به آبرو و حیثیت رژیم غاصب جعلی و حامیان مستکبرش وارد آورده، گفتند: اگر کمک‌های همه‌جانبه آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی در عرض چند روز فلج خواهد شد. دنیای اسلام هم باید با قطع همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی، علیه این رژیم بسیج شود و با صدای رسا و پافشاری بر «قطع فوری بمباران و جنایت‌آفرینی در غزه»، به وظایف مهم خود در این رویارویی جبهه حق با جبهه باطل عمل کند.

این روزنامه همچنین به پیام روز گذشته حزب الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها پرداخت و نوشت دو روز مانده به سخنرانی سیدحسن نصرالله، مقاومت لبنان با انتشار این پیام اعلام کرد که تاکنون تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های حزب الله در مقابله با صهیونیست‌ها به کار گرفته شده و در پایان این پیام تأکید کرده است: «دستان ما در کنار دستان شما روی ماشه است و ما برای حمایت از مسجدالاقصی‌مان و مردم مستضعفمان در فلسطین عزیز با دشمن خداوند در پیکار هستیم.»

شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود به سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب پرداخت و از میان صحبت‌های ایشان، تیتر «باید راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود» را برگزید.

کیهان در یادداشت امروز خود با تیتر «شک نکنید پیروزی غزه قطعی است!» شباهت‌های جنگ فعلی غزه را با جنگ ۳۳ روزه لبنان بررسی کرد و نوشت داستان جنگ کنونی غزه از جهات مختلفی شباهت‌های فراوانی به جنگ ۳۳ روزه لبنان دارد، چه از لحاظ برنامه‌ریزی آمریکا و جنایات اسرائیل و چه از لحاظ عملکرد نیروهای مقاومت حماس و الطاف خفیه الهی.

و سپس این طور ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در جنگ ۳۳ روزه لبنان فرمودند و همان شد و حزب‌الله قوی‌تر از گذشته ماند، اکنون نیز حماس قوی‌تر از گذشته پیروز خواهد شد. ثانیاً باید تأمل و تأخیر در پاسخ‌های سخت‌تر به اسرائیل را به حساب آماده شدن افکار عمومی جهان برای نبردی سرنوشت‌ساز تلقی کرد که به گفته سید مقاومت حسن نصرالله در دیدار با امیرعبداللهیان «همه سناریوها آماده روی میز است» و باید دانست به فرمایش رهبری «برتری در جنگ به ابزار و سلاح و هواپیما و ناو و تانک نیست، به قدرت ایمان و جهاد و فداکاری همراه با عقل و تدبیر است.»

شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با انتخاب تیتر «شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت» نوشت: با اصرار رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات در غزه و اشغال زمینی آن، گروه‌های مقاومت در منطقه هم روز به روز آماده‌تر می‌شوند تا در صورت لزوم پاسخ قاطعی به دشمن صهیونیستی بدهند. دبیرکل جنبش النجبای عراق با صدور بیانیه‌ای ساعت صفر عملیات نظامی علیه اشغالگران امریکایی را اعلام کرد. همزمان انصارالله یمن موج جدیدی از حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی را شروع کرده است؛ اقداماتی که پیش از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله می‌تواند پیام آشکاری به تل‌آویو و واشینگتن باشد که به گفته برخی تحلیلگران، آینده معادلات میدانی در سرزمین‌های اشغالی را ترسیم خواهد کرد؛ چیزی که امیرعبداللهیان هم با بیان در راه بودن غافلگیری جدید مقاومت علیه اشغالگران، بر آن صحه گذاشت.

این روزنامه در یادداشت امروز خود با تیتر «چرا آمریکا با ایران دشمنی می‌کند؟» در پی اشاره روز گذشته رهبر انقلاب به ریشه دشمنی آمریکا با ایران نوشت این دشمنی به پیش از تسخیر لانه جاسوسی برمی‌گردد و در ادامه نوشت امریکایی‌ها از ابتدای حضور در ایران، فعالیت خود را بر محور به دست گرفتن قدرت سیاسی آغاز کردند و از این رو بود که با یک کودتا و سپس ایجاد یک سازمان اطلاعاتی- امنیتی وابسته تلاش کردند زمام امور را به دست گیرند. انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ ضربه بسیار بزرگ و دردناکی به امریکایی‌ها بود که تاکنون نه تنها التیام پیدا نکرده بلکه روز به روز شدت و عمق آن بیشتر خود را نشان داده است. در واقع این انقلاب، خیزش تمدنی ملت ایران و آغاز بیداری مسلمانان برای رهایی از قرن‌ها سلطه بود و این بهترین انگیزه را برای افزایش دشمنی‌های آمریکا با ایران و ایرانی‌ها فراهم کرد.

شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت

روزنامه وطن امروز محوریت اصلی صفحه نخست امروز خود را به راه‌های اقتصادی برای مقابله با رژیم صهیونیستی اختصاص داد و از زوایای مختلف در مطالب خود به این موضوع پرداخت.

این روزنامه با تیتر «آزمون صداقت اردوغان» به سفر روز گذشته امیرعبداللهیان به ترکیه و درخواست او از این کشور برای تحریم کالاهای اسرائیلی پرداخت و به نقل از وزیر امور خارجه نوشت: در این شرایط وظیفه اول ما کشورهای اسلامی و عربی آن است که کالاهای اسرائیلی را تحریم کنیم و نسبت به ارسال سوخت و کالا به داخل اسرائیل حساسیت نشان داده و آن را متوقف کنیم و در قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک با این رژیم جنایتکار ذره‌ای تردید نکنیم. دومین وظیفه حقوقدانان کشورهای اسلامی این است که همه مقدمات را برای تشکیل دادگاه جنایتکاران جنگی اسرائیلی، آن کسانی که فرماندهی نسل‌کشی مردم فلسطین را در دست گرفتند، خلبانانی که زنان و کودکان را به قتل می‌رسانند، فراهم کنیم و در پایان این جنگ که قطعاً پیروزی از آن فلسطینی‌ها خواهد بود، تشکیل دادگاه بزرگ جنایتکاران جنگی برای محاکمه جنگ افروزان در راستای تضمین ثبات، صلح و امنیت منطقه و جهان باید در دستورکار جدی همه ما قرار بگیرد.

وطن امروز همچنین در گزارش امروز خود، تیتر «شرکای جنایت نتانیاهو» را انتخاب کرد و به بررسی تأمین‌کنندگان نفت و خریداران گاز رژیم اشغالگر قدس پرداخت. در این گزارش آمده است: ۲ کشور مصر و اردن واردکننده گاز از سرزمین‌های اشغالی و قزاقستان و جمهوری باکو اصلی‌ترین صادرکنندگان نفت به این منطقه هستند. به گزارش «وطن امروز»، یکی از مؤثرترین روش‌های تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی تحریم‌های اقتصادی و محدودسازی دسترسی این رژیم جعلی به انرژی است.

شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «منطقه در نقطه جوش» به ادامه تلاش‌های امیرعبداللهیان برای آتش‌بس و آتش‌افروزی‌های اسرائیل با دامنه بیشتر، پرداخت و نوشت: ظواهر امر حکایت از آن دارد که ماشین کشتار اسرائیلی به این زودی‌ها خاموش‌شدنی نیست. تل‌آویو، نه با تظاهرات و اعتراضات هرروزه مردم در کشورهای مختلف جهان و نه با فشار و حتی تهدید مستقیم و غیرمستقیم حاضر به پایان جنگ با حماس و برقراری آتش‌بس در غزه نیست. موید این موضوع به کشتار در منطقه جبالیا بازمی‌گردد که طبق آخرین آمارهای مختلف ۴۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به این سوال پرداخت که آیا «بازار جدید» در کارنامه صادرات و واردات نیم سال اول مشاهده می‌شود؟ و در همین راستا با تیتر «عایدی تجارت از دیپلماسی» نوشت: جزئیات آمارهای تجارت ایران در نیم سال اول ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که دولت در رسیدن به هدف همکاری با شرکای تجاری جدید توفیق چندانی نداشته است. در ماه‌های گذشته دولت تلاش داشت تا حجم تجارت ایران با برخی از مناطق هدف را افزایش دهد. سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه به آفریقا، دیدارهای چندباره مسؤولان کشور با مقامات کشورهای منطقه و عضویت در پیمان‌ها و گروه‌های مختلف همچون بریکس و شانگهای را می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد. جزئیات آمارها اما تناسبی با رویکرد جدید ندارد. هنوز رابطه تجاری میان ایران، عربستان و هم‌پیمانان این کشور در منطقه شکل نگرفته و میزان تجارت ایران با قاره آفریقا نیز نسبت به سال گذشته افت ۵۶ درصدی داشته است. میزان صادرات ایران به برزیل و آفریقای جنوبی، دو عضو گروه بریکس نیز کاهش قابل توجهی داشته است. از تحلیل آمارها می‌توان نتیجه گرفت که تلاش‌های دیپلماتیک هنوز اثر محسوسی بر تجارت ایران نداشته است.

شمارش معکوس ساعت صفر جبهه مقاومت

کد خبر 700918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.