همیشه دوست داشتم با ربیعی کار کنم / مدیریت باشگاه برخلاف سال گذشته به تیم پاداش می‌دهد

دروازه‌بان تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: کار کردن با محمد ربیعی بسیار خوب است، پیش‌تر نیز دوست داشتم با وی کار کنم، اما شرایط مهیا نشده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پارسا جعفری، دروازه‌بان جوان تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که در تقابل هفته گذشته گاندوها با تراکتور تبریز موفق شد به‌جای حبیب فرعباسی درون دروازه بایستد و نخستین بازی فصل خود را انجام دهد، با ثبت یک عملکرد مناسب، کلین‌شیت کرد تا به سبزپوشان در راه کسب پیروزی مقابل تراکتور کمک کند.

در ادامه گفت‌وگویی با پارسا جعفری دروازه‌بان تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: وضعیت ذوب‌آهن در فصل جاری نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است؛ دلیل آن را در چه می‌بینید؟

جعفری: با آمدن محمد ربیعی به ذوب‌آهن شرایط تیمی‌مان بهتر شده و شخصیت و نظم خاصی گرفته است. پیروزی‌های بیرون از خانه نیز به تیممان بسیار کمک کرد. به‌خصوص اینکه پس از یک فصل لیگ برتر را با پیروزی آغاز کردیم تا از همه‌نظر به‌خصوص مسائل روحی بتوانیم به شرایط خوبی دست پیدا کنیم.

ایمنا: با تغییرات گسترده در ترکیب تیم چگونه کنار آمدید؟

جعفری: تغییرات زیادی در تیم رخ داد، اما با توجه به اردوهای متعدد و بازی‌های دوستانه‌ای که در پیش‌فصل برگزار کردیم، توانستیم روند خوبی را دنبال کنیم و همه بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شدیم. در بازی‌های رسمی نیز محمد ربیعی از بازیکنان آماده و نزدیک به تاکتیک خود استفاده کرد و نتایج خوبی کسب کردیم.

ایمنا: تیم جوانی دارید و همه سعی کرده‌اند نمایش خوبی را در زمین ارائه دهند؛ نظرتان درباره این موضوع چیست؟

جعفری: چه بازیکنان داخل زمین و چه نیمکت‌نشینان خوب هستند و نمی‌توان گفت فقط یک ترکیب اصلی داریم؛ محمد ربیعی روی همه بازیکنان تیم حساب باز کرده است. از نظر انگیزشی هم شرایطمان را بسیار متعادل کرده است و با کادر فنی خوبی که دارد، به وضعیت بسیار خوبی رسیده‌ایم.

ایمنا: همکاری با محمد ربیعی و کادر فنی او چگونه است؟

جعفری: کار کردن با محمد ربیعی بسیار خوب است و نه فقط اکنون، بلکه پیش‌تر هم دوست داشتم با وی کار کنم، اما شرایط مهیا نشده بود. با ابراهیم صادقی نیز زمانی که سرمربی سایپا بود، همکاری داشتم و سایر اعضای کادر فنی تیممان از جمله عباس کیماسی، مربی دروازه‌بانان تیم افراد زحمتکشی هستند و در واقع کادر کاملی داریم.

ایمنا: در فصل جاری نتایج خوبی در خانه حریفان گرفته‌اید و بالاخره در خانه صاحب برتری شدید؛ چرا دیر به پیروزی خانگی رسیدید؟

جعفری: در بازی‌های داخل خانه هم به‌اندازه بازی‌های خارج از خانه خوب بوده‌ایم و چند بازی‌ای که نتیجه نگرفتیم از دستمان در رفته بود و حریفان به روز بد ما خوردند. اگر تمرکز بیشتری داشتیم، تیم هوادار را به‌طور قطع شکست می‌دادیم، اما در مصاف با تراکتور تبریز که بازی مهمی هم بود، توانستیم نخستین پیروزی داخل خانه را کسب کنیم و پس از چهار سال تراکتور را در فولادشهر شکست دادیم تا برد دلچسبی داشته باشیم. بچه‌ها نیز در بازی مقابل تراکتور تبریز سنگ‌تمام گذاشتند و تاکتیک‌هایی که محمد ربیعی منتقل کرده بود را به‌خوبی پیاده کردند.

ایمنا: در مصاف با تراکتور، محمد ربیعی به شما اعتماد کرد و توانستید نخستین بازی خود را در فصل جاری را با پیروزی و ثبت کلین‌شیت پشت‌سر بگذارید؛ نظرتان چیست؟

جعفری: مهم این بود که توانستم به تیم کمک و نظر کادر فنی را جلب کنم. صبوری کردم تا فرصت به من هم رسید و توانستم توانمندی‌های خودم را نشان دهم. اینکه در چند بازی موفق به ثبت کلین‌شیت نشدم، از بدشانسی‌ام بود؛ فصل گذشته ثانیه ۲۰ مقابل صنعت‌نفت از روی ضربه پنالتی گل خوردم و با وجود ۱۰ سیو، کلین‌شیت برای من ثبت نشد، در بازی فصل قبل مقابل تراکتور هم در نیمه اول ۱۰ نفره شدیم و نتوانستم نمایش خوبم را با کلین‌شیت تکمیل کنم.

ایمنا: فکر می‌کنید با نمایشی که مقابل تراکتور ارائه دادید، چقدر شانس حضور در ترکیب اصلی در بازی با آلومینیوم را داشته باشید؟

جعفری: اینکه بتوانم در بازی مقابل آلومینیوم فیکس باشم، به نظر سرمربی برمی‌گردد و نمی‌توانم چیزی بگویم؛ اگر درون دروازه بایستم برای موفقیت تیم تلاش خواهم کرد و اگر هم نیمکت‌نشین باشم از حبیب فرعباسی و کل تیم حمایت می‌کنم تا بتوانیم سه امتیاز سخت خارج از خانه را به‌دست بیاوریم.

ایمنا: دیدارهای بعدی خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جعفری: بازی مقابل آلومینیوم و نساجی در خارج از خانه سخت است و سپس باید در یک بازی دشوار دیگر میزبان استقلال باشیم. باید با تمرکز بالا به‌سمت بازی‌های پیش‌رو برویم و با نتایج خوب رفته‌رفته جایگاه خود را در جدول بهبود بخشیم.

ایمنا: آیا مدیریت فعلی باشگاه ذوب‌آهن تغییراتی در ساختار باشگاه و به‌سود تیم ایجاد کرده است؟

جعفری: مدیریت باشگاه همه تلاش خود را می‌کند که به تیم فشار وارد نشود؛ نکیسا یک فرد فوتبالی بوده و همین موضوع باعث شده است تا کمک‌های زیادی به تیم شود، همه شرایط بازیکنان را درک می‌کند و به لطف مدیریت و کادر فنی سعی می‌کند درصد قراردادها به‌موقع به حساب تیم واریز شود. ضمن اینکه پاداش‌ها بسیار خوب شده و برخلاف سال گذشته، پس از هر بازی و موفقیتمان به تیم پاداش داده می‌شود که موجب افزایش روحیه تیم شده است.

ایمنا: صحبتتان با هواداران ذوب‌آهن چیست؟

جعفری: از هواداران ذوب‌آهن نیز که با حضور گرمشان در ورزشگاه فولادشهر به تیم روحیه دادند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بازی‌های آینده نیز همین‌طور از ما حمایت کنند تا بتوانیم نتایج مناسبی کسب کنیم و باعث خوشحالی آن‌ها شویم.

کد خبر 700914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.