گلزار شهید روستای محمدیه از توابع تیران و کرون افتتاح شد

نخستین گلزار شهید روستای محمدیه از توابع شهرستان تیران و کرون با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، _چهارشنبه، دهم آبان‌ماه_ در جریان سفر یک روزه مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به تیران و کرون نخستین گلزار شهید روستای محمدیه از توابع این شهرستان افتتاح شد.

در سال ۱۴۰۰ پس از شهادت جانباز ۷۰ درصد این منطقه، گلزار شهدا ایجاد و در آئینی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همزمان با این افتتاحیه، ساماندهی گلزار شهدای رضوانشهر نیز به سرانجام رسید و مقبره شهدای گمنام این شهر نیز آماده‌سازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تقدیم شهدا برای نظام و انقلاب گفت: خانواده شهدا با تقدیم فرزندان خود برای این نظام و انقلاب چیزی از نمی‌خواهند فقط از ناهنجاری‌ها، بی‌عدالتی و کم‌کاری‌ها گلایه می‌کنند.

علی محمدی‌کیا افزود: مسئولانی که در انجام کارها و مأموریت‌های خود کوتاهی می‌کنند، باید پاسخگوی خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشد.

وی با بیان اینکه در تیران و کرون مشارکت مردمی برای برنامه‌های ایثار و شهادت وجود دارد، خاطرنشان کرد: خیرین همکاری و مشارکت خوبی در بهسازی و زیباسازی گلزارهای شهدا دارند و آنان خود را در این مسیر شریک می‌دانند.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: در برگزاری کنگره شهدا و سرداران این شهرستان همکاری و مشارکت مردمی وجود دارد و کار به مردم سپرده شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اداری و خدماتی از جریان‌های مردمی حمایت و پشتیبانی می‌کنند و این همبستگی و تعاملات نتایج خوبی را به همراه دارد.

محمدی کیا با بیان اینکه شهدا متعلق به کل مردم، کشور و نظام هستند، خاطرنشان کرد: همه در ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نقش داریم و نباید این مأموریت تنها بر عهده سازمان خاصی قرار گیرد.

وی به برنامه‌های کنگره شهرستانی شهدا اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌ای که با حضور سخنران و برپایی نمایشگاه در یک مقطع زمانی انجام می‌شود، تمهیدات و پیش‌بینی چندین برنامه فرهنگی و تولید محتوا نیز صورت گرفته است.

فرماندار تیران و کرون از چاپ کتاب، تولید فیلم و محتوای چندرسانه، برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی با موضوع شهدا در قالب این کنگره خبر داد.

گلزار و ساماندهی گلزار شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران و کرون گفت: گلزارهای شهدا شهری و روستایی این شهرستان ساماندهی شده و در برخی از نقاط بهسازی مجدد در حال انجام است.

ناهید احسانی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین بنیاد مسکن در این خصوص نقش مهم و محوری داشته‌اند تا اینکه وضعیت گلزارهای شهدا به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: طرح‌های ایثار و شهادت و نصب المان‌های شهری در مناطق مختلف این منطقه به مرحله اجرا رسیده و عکس شهدا در معابر اصلی نصب و در نامگذاری معابر از اسامی شهیدان شهرستانی، استانی و ملی استفاده می‌شود.

کد خبر 700887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.