باید شناخت نسل جدید از شهدا را افزایش داد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه باید شناخت نسل جدید از شهدا را افزایش داد، گفت: جوانان و نوجوانان از سیره و سلوک شهدا الگوبرداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود احمدی نیا امروز چهارشنبه، دهم آبان‌ماه_ در سفر به شهرستان تیران و کرون با جمعی از خانواده شهدا دیدار، گلزار شهدای روستایی را افتتاح و از ساماندهی گلزار شهدا بازدید کرد و در نشست کارگروه ایثار و شهادت این منطقه اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا بنا به توصیه‌های امامین انقلاب چیزی کمتر از شهادت نیست و این اهمیت موضوع را برای ما روشن می‌کند.

وی افزود: جامعه جهانی نیازمند شناخت اسوه‌ها و الگوهای ایثار و شهادت جمهوری اسلامی ایران است و همین آگاهی سبب خیزش و ایجاد جریان بیداری اسلامی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: نهضت انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا همواره پایدار می‌ماند و همین فرهنگ می‌تواند کشورمان را از توطئه دشمنان حفظ کند.

وی با بیان اینکه نسل جدید نیازمند شناخت و آگاهی پیرامون اتفاقات کشور است، تصریح کرد: آن دسته از جوانان و نوجوانانی که با سیره و سلوک شهدا آشنا شدند، با الگو برداری و بررسی و مطالعه زندگی یک یا چند شهید توانسته‌اند راه خوبی را برای خود انتخاب و در آن قدم بردارند.

احمدی‌نیا ادامه داد: جوانان و نوجوانان از سیره و سلوک شهدا الگوبرداری می‌کنند و آنان از مسئولان حفظ خون جامعه ایثارگری را مطالبه کرده و باید نسبت به رفتار خود مراقب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در برابر خون شهدا باید پاسخگو باشند که هر کوتاهی، جبران آن را سخت کرده و مشکل‌ساز برای دنیا و آخرت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه کنگره ۲۴ هزار شهید نصف جهان در حال برگزاری است، گفت: شهرستان‌ها هم باید برای شهدای خود این برنامه را برگزار کنند که در این خصوص توجه به اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان مهم است.

وی ادامه داد: برنامه‌ها باید بتواند زمینه‌ساز جذب افراد مختلف شود و متناسب با نیاز روز و سلایق جوان و نوجوان محتوا تولید و برنامه‌ها راهبری شود.

روحیه ایثار و شهادت رمز بیداری اسلامی

امام جمعه تیران و کرون در این نشست به اهمیت ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: همه افراد در این مسیر نقش و مسئولیت دارند و هر کدام مبلغی برای این موضوع باشند.

حجت الاسلام حسین رشیدیان با اشاره به تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جهانی، تصریح کرد: روحیه ایثار و شهادت رمز بیداری اسلامی بوده و شهدای این کشور جهانی شده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولان نسبت به خون شهدا باید پاسخگو باشند و نگذارند با بی مدیریتی، کم کاری، نارضایتی و ناامیدی به این رشادت‌ها کم لطفی و کشور دچار چالش بشود.

کد خبر 700883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.