استان کردستان نیازمند پایگاه قهرمانی مجهز است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: با توجه به استعدادهای ورزشی که استان کردستان دارا است، این استان نیازمند یک پایگاه قهرمانی مجهز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آمنه غلام‌ویسی، امشب _چهارشنبه، دهم آبان‌ماه_ در نشست هیئت‌های ورزشی استان کردستان با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: استان کردستان در رشته‌های مختلف ورزشی در بخش آقایان و بانوان دارای استعدادهای بسیاری است که گواه این مدعا کسب مدال‌های برتر در مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی توسط ورزشکاران استان است.

وی افزود: با وجود استعدادهای برتر ورزشی در کردستان، ما جزو استان‌های کم‌برخوردار از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی هستیم و ایجاد پایگاه قهرمانی مجهز و خوابگاه ورزشی جزو خواسته‌ها و مطالبات اهالی ورزش این استان است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: طی چند سال اخیر از لحاظ اماکن ورزشی رشد خوبی را در استان شاهد بوده‌ایم که باعث شده سرانه ورزشی استان از ۵۰ سانتی‌متر به ۷۲ سانتی‌متر ارتقا یابد، هرچند که با میانگین کشوری فاصله داریم، اما باز هم مطلوب است.

وی مسائل و مشکلات مالی را از دیگر دغدغه‌های اهالی ورزش استان نام برد و گفت: کردستان یک استان صنعتی محسوب نمی‌شود و تاکنون به جز حمایت‌های وزارت ورزش، نتوانسته‌ایم از حمایت بخش خصوصی بهره بگیریم.

غلام‌ویسی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری مسئولان استان توانستیم امسال برای چند تیم استان اسپانسر جذب کنیم و در ادامه این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، در این نشست که با حضور «سیدمحمد پولادگر» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، رؤسا و نواب رؤسای هیئت‌های ورزشی استان، مسائل و مشکلات حوزه ورزش استان کردستان را مطرح کردند.

کد خبر 700854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.