تمام کارت‌های ملی هوشمند صادر شده است

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام کارت‌های هوشمند ملی برای ثبت‌نام کنندگان ۱۴۰۰ صادر و به دفاتر پیشخوان ارسال شده است.

هاشم کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز یکی از کارهای بسیار مهمی که برای حضور در این استان در نظر گرفتیم، موضوع رسیدگی به امور هویتی استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: نشست با مسئولان استانی به‌منظور تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه که جزو برنامه‌های دولت بوده و از تأکیدات رئیس‌جمهور در سفر به این استان بود، از اقداماتی است که در این سفر برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم این کار مهم را که شاید در دولت‌های گذشته توجهی به آن نمی‌شد، به نتیجه‌ای برسانیم و شاهد باشیم تا کسانی که ادعای تابعیت ایرانی دارند و به عنوان فاقد شناسنامه شناخته می‌شوند رسیدگی شوند و تابعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: در این راستا بخشنامه‌ای از سوی وزیر کشور صادر شده که با اجرایی شدن آن این فرایند طی خواهد شد و به نتیجه خواهیم رسید.

وی هدف دیگر از سفر به این استان را رسیدگی به مشکلات ادارات ثبت احوال در این استان دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم نسبت به تجهیز ادارات و رسیدگی به امور کارکنانی که در همه نقاط این استان پهناور مشغول خدمت به مردم هستند، اقدامات خوبی انجام دهیم تا خدمت بهتری را به هم‌وطنان ارائه دهند.

کارگر با اشاره به اینکه برنامه سازمان ثبت احوال در کشور این است که به سمت خدمات تمام الکترونیک و هوشمندسازی سازمان حرکت کند، تصریح کرد: کارکنان اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از دانش مناسبی برخوردار هستند و امیدواریم این استان در تحقق هوشمندسازی خدمات سازمان یک استان پیشرو باشد.

وی با بیان اینکه در این راه به همراهی و همدلی بیشتری از طرف مسئولان استان نیاز داریم، ادامه داد: سعی می‌کنیم نسبت به گذشته با توجه بیشتری اعتبارات مورد نیاز را در حوزه زیرساخت‌های فناوری و امکانات تأمین کنیم تا با توان بیشتر خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تمامی کارت‌های هوشمند در کشور صادر شده و به دفاتر پیشخوان ارسال شده است، گفت: از مردم می‌خواهیم کسانی که تا اواخر سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کردند و کارت هوشمند خود را دریافت نکردند، به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: دریافت نکردن کارت ملی ثبت‌نام‌کنندگان ممکن است به دلایل گوناگونی باشد؛ از جمله اینکه پیامکی به دلیل تعویض موبایل دریافت نکرده یا پیام را مشاهده نکرده باشند.

کارگر گفت: ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند در صف صدور داشتیم که سال گذشته این ۱۰ میلیون را صادر کردیم و تلاش می‌کنیم تا فاصله زمانی درخواست تا ارائه کارت را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال به این توان خواهیم رسید که اگر کسی درخواستی ارائه داد بتواند کمتر از یک ماه کارت خود را دریافت کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر درخواست‌های سال ۱۴۰۱ را پیگیری می‌کنیم و تا پایان سال جاری به هدف نهایی خواهیم رسید.

کد خبر 700798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.