نخستین جشنواره تئاتر خیابانی در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فارس و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی به میزبانی شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا قانعی امروز _چهارشنبه دهم آبان_ در آئین رونمایی از پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان فارس اظهار کرد: این جشنواره از بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم آبان برگزار خواهد شد که در دو روز اول تئاترهای خیابانی و چهار روز بعد نمایش‌های صحنه‌ای اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه بازبینی جشنواره تئاتر استان فارس در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای برگزار شد که در بخش خیابانی ۶ گروه و در بخش صحنه‌ای ۱۲ گروه پذیرفته شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: در بخش خیابانی از مجموع شش اثر، چهار اثر از شیراز و دو اثر از شهرستان‌های فارس بوده است و این موضوع نشان‌دهنده آن است که با توجه به ظرفیت‌هایی که در سطح شهرستان‌ها وجود دارد، امکان و زمینه حضور شرکت‌کنندگان فراهم شده است.

قانعی اضافه کرد: تئاتر در استان فارس در روزهای اوج خود به سر می‌برد و با نگاه به فعالیت‌های عرصه هنرهای نمایشی در سطح کشور می‌توان گفت که وضعیت این حوزه در فارس مطلوب است.

وی ادامه داد: سال گذشته درخشش‌های جدی در این حوزه رقم خورد و این موضوع منجر شد تا انتظارات انجام کار در این حوزه بالا رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین اضافه کرد: در چنین رویدادهایی سلایق هیئت باز بین و سیاست‌گذاران جشنواره دخیل خواهد بود و این به معنای انجام کار سلیقه‌ای نیست.

قانعی با تاکید بر اینکه در سطح استان فارس ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه هنرهای نمایشی وجود دارد، تصریح کرد: سال جاری هیئت بازبین توجه ویژه‌ای به بخش شهرستانی داشته است؛ به گونه‌ای که در بخش صحنه‌ای سهم شهرستان‌ها به صورت ۵۰ درصد از شهرستان‌ها و ۵۰ درصد از شیراز بود.

وی با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی، استان فارس میزبان برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر است، ابراز امیدواری کرد: به‌رغم تمام مشکلاتی که در عرصه هنرهای نمایشی وجود دارد، شرکت‌کنندگان استان با ظرفیت، استعدادها و تلاش خود توانستند توان خود را به منصه ظهور برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ارائه حمایت ویژه از عرصه هنرهای نمایشی و گروه‌های تئاتری در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: در تلاش هستیم تا فارس به ویژه شهر شیراز بیش از پیش در عرصه هنرهای نمایشی معرفی و امکان اجرای نمایش‌های خیابانی به صورت مناسبتی در فضای شهری فراهم شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست از پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان فارس رونمایی شد.

کد خبر 700796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.