ایران ۰ _ فیلیپین ۱ / خداحافظی دختران فوتبالیست با رویای دیرینه

تیم ملی فوتبال زنان ایران با تحمل شکست یک بر صفر مقابل فیلیپین از صعود به مرحله بعدی انتخابی المپیک بازماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران ظهر امروز _چهارشنبه دهم آبان‌_ در برابر تیم ملی فیلیپین قرار گرفت و با شکست یک بر صفر به کار خود در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد. شاگردان مریم آزمون در این مسابقات، یک تساوی و دو شکست داشتند. این مسابقه در ورزشگاه اچ‌بی‌اف در پارک شهر پِرت استرالیا برگزار شد که امسال میزبان پنج بازی از جام جهانی زنان بود

بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان که در مسابقه اول برابر استرالیا، میزبان این رقابت‌ها، با نتیجه دور از انتظار دو بر صفر باختند و عملکردشان برابر تیم یازدهم رنکینگ فیفا با ستایش کارشناسان همراه بود، در دیدار دوم برابر تایوان به تساوی بدون گل رسیدند تا اندک شانسی برای صعود به عنوان برترین تیم دوم از گروه داشته باشند، اما در نهایت با تک‌گل تاهنای آنیس مقابل فیلیپین باختند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در سومین دیدار خود از مرحله مقدماتی المپیک پاریس به مصاف تیم ملی فیلیپین رفت که این مسابقه با یک گل به سود فیلیپین به پایان رسید. در نخستین موقعیت بازی، فیلیپین به گل رسید. روی یک ارسال از سمت راست، ضربه بازیکن این تیم را خواجوی با واکنشی دیدنی دفع کرد، اما در برگشت توپ به آنیس، کاپیتان فیلیپین رسید و او دروازه را باز کرد.

در نیمه نخست تیم ملی زنان ایران یک فرصت خوب برای گلزنی داشت. ضربه نگین زندی را گلر فیلیپین برگشت داد تا نیمه نخست با یک گل به سد حریف به پایان برسد. در نیمه دوم نیز مهم‌ترین موقعیت ایران توسط زهرا قنبری خلق شد که شوت تماشایی او از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه برخورد کرد.

نگین زندی پس از یک حرکت انفرادی، فرصت خوبی به دست آورد که ضربه او را گلر فیلیپین مهار کرد. در سمت مقابل نیز فیلیپین دو موقعیت خوب به دست آورد که اولی را مدافعان ایران از روی خط برگشت دادند و دومی را نیز زهرا خواجوی در مصاف تک به تک با بازیکن فیلیپین به زیبایی مهار کرد.

ایران که دیدار نخست را دو بر صفر به استرالیا واگذار کرد و در بازی دوم مقابل تایوان به تساوی بدون گل رسید، با یک امتیاز، دو باخت و بدون گل زده از راهیابی به دور بعد مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازماند.

کد خبر 700794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.