مشارکت مدیران در اجرای سند یزد نوین ضرورت دارد

استاندار یزد از تشکیل «مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای توسعه‌ای استان در دو سال اخیر نام برد و گفت: مشارکت گروه‌های مختلف مردم، نخبگان و صاحب‌نظران یزدی‌تبار در اجرای سند یزد نوین تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست بررسی پیشرفت پروژه‌های سند یزد نوین، تشکیل مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت را یکی از بزرگترین دستاوردهای توسعه‌ای استان در دو سال اخیر دانست و اظهار کرد: این مرکز مصداق روایت «یک ساعت تفکر؛ برتر از ۷۰ سال عبادت» و مرکز تفکر، تعقل و اندیشه‌ورزی است.

وی با بیان اینکه معرفت، مقدمه عمل بوده و هر عملِ بدون معرفت و شناخت؛ محکوم به شکست است، افزود: بر همین اساس تشکیل مرکز راهبردی عدالت و توسعه برای استان مهم و ارزشمند است.

استاندار یزد با اشاره به نقش برجسته اندیشه‌ورزی در متون دینی ایران و ادبیات و متون توسعه‌ای سایر کشورها، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های استان به عهده اعضای مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت قرار داده شده است.

فاطمی با تاکید بر اینکه مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان باید به کانون جوشش فکری؛ مبتنی بر امید به آینده تبدیل شود، اضافه کرد: این مرکز در کنار برنامه‌های تولید شده، باید واحد تولید فکر و اندیشه باشد.

وی از آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت به عنوان یکی از فصولی که در مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان باید به آن پرداخته شود نام برد و ادامه داد: منابع انسانی که بزرگترین ثروت استان یزد محسوب می‌شود، محصول آموزش و پرورش است.

استاندار یزد با اشاره به توجه ویژه به آموزش عالی در تدوین سند تحولی یزد نوین، اضافه کرد: جهت‌گیری دانشگاه‌های استان در این سند به صورت ویژه تبیین شده است، چراکه آموزش عالی یکی از محورهایی است که سال‌های گذشته کمتر به آن توجه شده است.

فاطمی به اهمیت محور فرهنگ و مسائل اجتماعی مهم و مشکلات اساسی استان در این حوزه اشاره کرد و گفت: به دلیل تعدد سلایق، تعاریف و نگاه‌ها؛ محور فرهنگی دشوارترین محوری است که مرکز راهبردی باید نسبت به تدوین برنامه برای آن اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در اجرای سند یزد نوین اضافه کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در دریافت نظرات و دیدگاه‌ها وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان با برگزاری نشستی با حضور شخصیت‌های تراز اول استان در سطح کشور از نقطه نظرات آن‌ها استفاده کرد.

استاندار یزد رمز بقای برنامه یزد نوین را مشارکت قشرهای مختلف در تدوین و اجرای این سند راهبردی دانست و تاکید کرد: از هر فرصتی برای تبلیغ و ترویج این برنامه و جلب مشارکت مردم استفاده شود.

وی با بیان اینکه می‌توان نسخه اولیه سند یزد نوین را در همایش تحول و پیشرفت استان مورد نقد و بررسی قرار داد، گفت: در راستای فراگیری سند یزد نوین، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این همایش و بررسی و نقد شخصیت‌های مختلف از محورهای آن صورت گیرد.

استاندار یزد افزود: بنابر اعلام مرکز پیشرفت و عدالت استان، هر مدیری که قدرت و توان اجرای پروژه‌های تحولی یزد نوین را نداشته باشد، جابه‌جا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نشست بررسی پیشرفت پروژه‌های سند یزد نوین به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

کد خبر 700761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.