شاخص بورس امروز ۱۰ آبان / افت ۱۰ هزار واحدی

شاخص کل بورس امروز با افت ۱۰ هزار و ۶۹۸ واحدی به محدوده یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران امروز روند منفی در پیش گرفت و با افت ۱۰ هزار و ۶۹۸ واحدی به محدوده یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد رسید، شاخص کل فرابورس نیز با افت ۹ هزار و ۹۹۶ واحدی به محدوده ۶۶۰ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با چهار هزار میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته هم کاهش داشت، این روند کاهش ارزش معاملات و عدم تمایل به جابجایی سهام و خرید و فروش در این بازار به معنای کاهش امید معامله گران از تغییرات مؤثر در بازار است، زمانی که برآورد شود سهام شرکتی می‌تواند رشد خوبی کند فعال بازار سرمایه اقدام به جابجایی سهام خود می‌کند و همین موضوع نیز منجر به افزایش ارزش و حجم معاملات می‌شود، این کاهش شدید ارزش معاملات می‌تواند رکود را در بازار بورس افزایش دهد.

در بازار بورس امروز نمادهای «حکشتی»، «خودرو»، «فملی»، «خساپا»، «فارس» و «وبملت» بیشترین تأثیر منفی را داشتند و تک نماد «اخابر» در بین این همه شرکت بزرگ تأثیر مثبتی را از خود بر جای گذاشت.

در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۲۴۴ واحدی شاخص فرابورس بودیم، ارزش معاملات فرابورس برابر با چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با سه میلیارد و ۲۱۱ میلیون برگه سهم بود، در بازار فرابورس نمادهای «هرمز»، «وسپهر»، «زاگرس»، «خاور»، «انتخاب»، «صبا» و «خدیزل» بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

رشد خزنده نرخ بهره

نرخ اوراق انتشاری دولت تقریباً هر هفته ۰.۱ درصد افزایش پیدا می‌کند. در آخرین عرضه نرخ اوراق دوساله به ۲۵.۷ درصد رسیده است، البته این نرخ، نسبت سایر تامین‌کنندگان بسیار نرخ خوب و پایینی است، نرخ سود بین‌بانکی در حال حاضر در حدود ۲۳.۷ درصد است، اما بانک‌های ناتراز با نرخ بالاتری (حدود ۲۷) امکان اخذ وام بین بانکی دارند.

نرخ تأمین مالی برای بخش خصوصی چه از طریق انتشار اوراق و چه از طریق سایر روش‌ها در حال عبور از ۳۵ درصد است، در واقع در حالی‌که دولت کمی با نرخ بالاتر از دو ماه پیش توان تأمین مالی دارد، بخش غیردولتی اصلاً چنین انتخابی ندارد و در دو ماه گذشته حداقل نرخ تأمین مالی‌اش سه درصد رشد کرده است.

واریز سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث از سال آینده

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی: تا پایان سال سهام عدالت متوفیان به وراث آنان تخصیص می‌یابد و اوایل سال آینده سود انباشت شده سنواتی نیز بین وراث تقسیم خواهد شد.

توزیع سود سهام عدالت منوط به دریافت سود مجامع از شرکت‌ها است

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: پرداخت سود سهام عدالت منوط به برگزاری کامل مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر یا به اصلاح شرکت‌هایی است که بخشی از سهام آن‌ها در قالب سهام عدالت واگذار شده است.

وی افزود: از سهامداران در خواست می‌شود خبرهای سهام عدالت را از مراجع رسمی پیگیری کنند و وارد لینک‌های غیر مربوط نشوند، همچنین برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به مراجعه حضوری و واریز وجوه نیست.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۱۰ آبان / افت ۱۰ هزار واحدی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۱۰ آبان / افت ۱۰ هزار واحدی

کد خبر 700752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.