لندفیل سراوان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهردار رشت گفت: پروژه بهسازی لندفیل سراوان تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به‌طور قطع حمایت‌های دولت در پیشرفت بهسازی لندفیل سراوان رشت موثر و تعیین‌کننده بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم شوقی امروز _چهارشنبه دهم آبان‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه بهسازی لندفیل سراوان تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و محدوده اجرای پروژه به مساحت ۲۱ هکتار به‌طور کامل پوشانده می‌شود تا از نفوذ شیرابه به اراضی و آب‌های سطحی و زیرسطحی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین صورت وضعیت کارکرد ارسالی پروژه لندفیل سراوان تا پایان شهریورسال جاری مبلغ ۸۰ میلیارد تومان است، افزود: مبلغ مذکور از اعتبارات دولتی پرداخت خواهد شد که رئیس‌جمهور در جلسه هفته گذشته در تهران دستور پرداخت آن را داد.

شهردار رشت با قدردانی از توجه ویژه رئیس‌جمهور نسبت به موضوع پسماند گیلان خاطرنشان کرد: به‌طور قطع حمایت‌های دولت در پیشرفت بهسازی لندفیل سراوان مؤثر و تعیین‌کننده بوده است.

شوقی با بیان اینکه ساماندهی زباله‌های دپوشده از اهداف اجرای پروژه بهسازی لندفیل سراوان است، تصریح کرد: کاور کردن محل دفن پس از ایجاد شیب مناسب، هدایت و پمپاژ شیرابه‌ها به طرف محل تصفیه‌خانه، جلوگیری از ریزش زباله‌ها با دیواره‌سازی و ایجاد پشته‌های خاکی، جلوگیری از اختلاط آب باران با شیرابه‌ها، ایجاد چاه‌های خروج گاز و اجرای سیستم‌های مختلف زهکشی شیرابه در نقاط مختلف صحن و پایین‌دست از اهداف اجرای پروژه بهسازی لندفیل سراوان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: دیوار خاکی مسلح به ارتفاع ۹ متر و به طول ۳۰۰ متر و چهار پشته خاکی به ارتفاع ۱۰ متر اجرا و سبب کاور شدن قسمت شمالی و غربی محل دفن شده است که جلوی رانش‌های آینده را می‌گیرد.

کد خبر 700735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.