تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی با تخصیص به‌موقع ارزش افزوده دارایی‌ها

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: اختصاص ارزش افزوده دارایی به شهرداری موجب می‌شود آهنگ حرکت اجرای پروژه‌های عمرانی تسریع شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدمهدی نیکونژاد با بیان اینکه منابع پایدار از جمله منابعی است که شهرداری‌ها درصدد جذب آن‌ها هستند، اظهار کرد: یکی از منابع پایدار، وجوه اخذ شده از ارزش افزوده دارایی است که از مدیرکل امور مالیاتی درخواست شد تا این وجوه را در فرصت زمانی مناسب، به‌موقع در اختیار عوامل رسیدگی‌کننده به پروژه‌های عمرانی بگذارند روند اجرای پروژه‌ها تسریع شود.

وی افزود: از موارد دیگری که در این جلسه بحث شد، این نکته بود که شهرداری یک پهنه‌بندی شهری و اداره دارایی پهنه‌بندی دیگری در سطح شهر دارد که مقرر شد کمیته‌ای مشترک تشکیل و با حضور نمایندگانی از شهرداری و اداره دارایی پهنه‌بندی‌های یکسانی را مشخص کنند و عدد منصفانه‌ای برای شهروندان در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بخشی از آمار و اطلاعات صاحبان املاک در شهرداری و بخش دیگر در اختیار اداره امور مالیاتی است که مقرر شد به اشتراک گذاشته شود تا شهرداری و دارایی بتوانند مشترک استفاده کنند.

نیکونژاد با اشاره به اعتراض اصناف و بازاریان در رابطه با افزایش قابل توجه مبالغ مالیات در سال گذشته گفت: مقرر شد مدیران دارایی برای سال جاری و سال‌های آینده تدبیر بهتری داشته باشند تا کمترین میزان فشار بر خرده‌فروشان یا فروشندگان جزئی و تولیدکنندگان کالاها وارد شود.

کد خبر 700725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.