ضرورت تسریع در خدمات‌رسانی به مردم با رفع کمبود واحدهای قضایی

رئیس قوه قضائیه گفت: به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان، دارای حوزه قضایی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضایی محروم باشند؛ باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز _چهارشنبه دهم آبان_ در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این روزها که طی ۲۰ روز بیش از چهار هزار کودک و بیش از سه هزار زن توسط صهیونیست‌های غاصب به شهادت رسیدند، جبهه مقاومت بیش از پیش اثرات مجاهدت‌های سردار سلیمانی را احساس می‌کند.

وی با اشاره به پهناوری و پراکندگی جمعیت در استان کرمان، خطاب به رئیس کل دادگستری استان، افزود: برآورد دقیقی از کمبودهای حوزه‌ها و بخش‌های مختلف قضائی استان کرمان از بُعد انسانی و تجهیزاتی به‌ویژه موضوعات ثبتی و پزشکی قانونی در اسرع وقت ارائه شود تا برای رفع آن‌ها تصمیمات لازم اخذ و اقدام شود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان دارای حوزه قضائی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضائی محروم باشند؛ باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.

وی با اشاره به قانون شوراهای حل اختلاف و تأسیس دادگاه‌های صلح ادامه داد: طبق قانون در مدت زمان پنج سال باید ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف شوند و در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضائیه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیروها به صورت فوق‌العاده در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای خطاب به قضات و کارکنان دستگاه قضائی حاضر در نشست، پیشبرد امور، نظم و انضباط را لازمه فعالیت کارکنان و مدیران دانست و تاکید کرد: مراقبت باشید تا هیچ‌گونه لغزشی در مجموعه صورت نگیرد؛ همه ما باید برای صیانت از مجموعه، تک‌تک کارکنان و بستگان خودمان، احساس مسئولیت داشته باشیم.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز با بیان اینکه روند خروجی پرونده‌ها از دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان کرمان در هفت ماه ابتدایی سال جاری ۱۴ درصد افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد از ابلاغ‌های قضائی استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هشت مجتمع قضائی و ۳۳ حوزه قضائی در ۱۶ شهرستان و ۱۷ بخش در استان کرمان فعال است و به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر 700684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.