مطالبه‌گری مدیریت شهری اصفهان در حوزه منابع و مصارف آب / سفره‌های زیرزمینی باید سیراب شود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری ششم اصفهان در طول دوره دو سال اخیر خود در یک مطالبه‌گری هوشمندانه با تمام ارکان تصمیم‌گیری در حوزه منابع و مصارف آب، ارتباط مستمری داشته است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خشکی لب‌های رود خروشان زاینده‌رود، دل هر انسان که از کنار آن گذر می‌کند را سخت به درد می‌آورد.

وی افزود: مدت‌ها بود شورای اسلامی شهر اصفهان به‌صورت جدی پیگیر جاری شدن زاینده‌رودی بود که نه به صرف رفع نیاز کشاورزان، بلکه به نگاه زدودن آثار رنج از چهره محیط زیست نصف‌جهان و رود خشکیده آن و درختان صد ساله در حال احتضار و فضای سبزی که مردمان اصفهان نه برای شادی که برای سلامت روح و روان خود در کنار آن مدتی را می‌آرامند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: پس از مدت‌ها پیگیری و برگزاری جلسات متعدد با مدیران استانی، مقرر شده است بالغ بر ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در یک فرصت زمانی مشخص در بستر زاینده‌رود جاری و همه بر اساس حقابه از آن بهره ببرند.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری ششم اصفهان در طول دوره دو سال اخیر خود در یک مطالبه‌گری هوشمندانه با تمام ارکان تصمیم‌گیری در حوزه منابع و مصارف آب، ارتباط مستمری داشته و همواره پیگیر حقوق اصفهان، همچون شهر، محیط زیست اصفهان، آب شرب و البته نیاز کشاورزان بوده است.

نادرالاصلی تاکید کرد: مصرانه از مدیریت منابع آبی استان درخواست اولویت دادن به مشکل محیط زیست و تأمین نیاز آبی آن را داریم و مطالبه‌گر سیرابی سفره‌های زیرزمینی برای جلوگیری از توسعه بیش از پیش فرونشست‌های معنادار زمین اصفهان هستیم.

وی اضافه کرد: حقوق باغ‌شهر اصفهان و حقابه آن از بدیهیات جاری‌سازی رودخانه زاینده‌رود بوده است که باید در این رهاسازی، میزان حقابه مادی‌های شریانی شهر در اقصی نقاط نصف‌جهان مشخص شود که در گفت‌وگوی حضوری این میزان بالغ بر ۱۰ میلیون متر مکعب تعیین، ابلاغ و مقرر شده است که تأمین شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توصیه مؤکد به مدیران منابع آبی استان یعنی مدیریت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بر این است که رهاسازی آب باید به نوعی انجام شود که فشار آب و پیشروی جریان زاینده‌رود، آب را علاوه بر تأمین حقوق کشاورزان، حقوق حقه تالاب بین‌المللی گاوخونی نیز تأمین و پس از مدت‌های طولانی، بتوان آبی را به آن زمین تفتیده رساند.

وی تصریح کرد: جریان آلودگی هوا و پراکنش ریز ذرات ناشی از خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی، تا صدها کیلومتر آن طرف‌تر قدرت جابه‌جایی دارد و اثرات نابهنجاری بر سلامت جامعه انسانی حدود ۱۰ میلیون نفری استان‌های همجوار دارد.

کد خبر 700678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.