جاده قزوین - تنکابن سال جاری افتتاح می‌شود

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: جاده قزوین - تنکابن با مشخصات راه اصلی در فاز یک خود تا مسیر ۶۲ کیلومتری که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، مصطفی سجادی‌نیا اظهار کرد: هم اکنون قسمت عمده این مسیر تا نقطه ۶۲ کیلومتری آن، یعنی روستای شهرک در بخش رودبار الموت شرقی آماده شده است.

وی افزود: احداث ۲ دستگاه گالری حیوانات، اجرای کارهای زیست‌محیطی با هدف حفظ وحوش منطقه و حفر تونل شیرکوه به طول ۷۰۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده در طول این مسیر بوده که در مرحله بهره‌برداری نیز قرار دارد.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به هزینه شش هزار میلیارد ریالی در این طرح خاطرنشان کرد: پروژه احداث جاده قزوین-الموت -تنکابن از سال ۸۶ آغاز شده و علی‌رغم پیشرفت فیزیکی پروژه از دو استان مازندران و قزوین، میزان مطالبات پیمانکار پروژه در استان دو هزار میلیارد ریال است.

سجادی‌نیا مجری اجرای عملیات عمرانی این پروژه ملی را شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور دانست و تصریح کرد: بر اساس وعده این شرکت، قرار است این طرح تا بیستم اسفند سال جاری تکمیل شود و زیر بار ترافیکی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: طول مسیر جاده قزوین - تنکابن ۱۶۴ کیلومتر است که ۹۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی قزوین و باقی‌مانده آن نیز مربوط به استان مازندران است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای اتصال جاده به آزادراه قزوین - کرج، یک تقاطع غیرهمسطح نیز در آینده نزدیک بعد از روستای حصارخروان روی این مسیر احداث خواهد شد.

فاز یک مسیر قزوین - تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر، از کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین - کرج و از یک تقاطع غیرهم‌سطح آغاز و با گذر از روستاهای زرجه بستان و سایین دره به روستای شهرک و زوارک واقع در بخش رودبار الموت شرقی می‌رسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 700636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.