کرمان به واسطه وجود حاج قاسم‌ها، دیار فراموش‌نشدنی شده است

معاون اول قوه قضائیه با ابراز خرسندی از حضور در دیار سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: کرمان به واسطه حاج قاسم‌ها، دیار فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد مصدق امروز _چهارشنبه، دهم آبان‌ماه_ همزمان با سفر استانی رئیس دستگاه قضا به کرمان، ضمن ادای احترام به مقام شهدای والامقام، با اهدای گل بر مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یافت و به مقام شامخ سیدالشهدای جهان مقاومت ادای احترام کرد.

وی پس از دیدار با مردمی که به واسطه حضور او به گلزار شهدای کرمان آمده بودند، برای پیگیری درخواست‌های آنان قول مساعد داد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین از پارکینگ خودروهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان که پیش از این دستور تعیین تکلیف آن‌ها طی بازدید حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در دی ماه سال گذشته صادر شده بود، بازدید کرد و در جریان مزایده فروش خودروهای توقیفی قرار گرفت.

کرمان به واسطه حاج قاسم‌ها، دیار فراموش نشدنی است

وی در ادامه با حضور در مراسم آزادی ۲۴۵ زندانی جرایم غیرعمد و عمد، با ابراز خرسندی از حضور در دیار سردار حاج قاسم سلیمانی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر استانی به کرمان را آزادی زندانیان بیان کرده و اظهار کرد: کرمان به واسطه حاج قاسم‌ها، دیار فراموش نشدنی است.

مصدق با اشاره به کمک خیران به آزادی زندانیان تصریح کرد: خوشحالیم به این مسئله که جزو آموزه‌های دینی و اسلامی است، توجه می‌شود و از مسئولان استان و خیران که زمینه این امر مقدس را فراهم و مشارکت کردند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایمنا، مجموع بدهی مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده، یک هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۷۱۸ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال از طریق گذشت شاکی حاصل شده است؛ همچنین توان پرداخت مددجویان جرایم غیرعمد ۸۲۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال بوده که ۱۵۸ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال تسهیلات بانکی در این زمینه به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

هدف از سفرهای استانی، بررسی مشکلات مردم و بازدید از سازمان‌های تابعه است

حجت‌الاسلام مصدق در بازدید از بندهای جوانان، نسوان و باشگاه فرهنگی ورزشی زندان کرمان، با زندانیان گفت‌وگو کرد و در جمع خبرنگاران، هدف از سفرهای استانی ریاست قوه قضائیه و مسئولان عالی قضائی را بررسی مشکلات مردم و بازدید از سازمان‌های تابعه ذکر کرد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: همکاران ما امروز در شهرستان‌های مختلف استان کرمان حاضر شده‌اند و در پایان مشکلات را در جلسه شورای قضائی با رئیس قوه قضائیه مطرح خواهند کرد و تصمیمات لازم اخذ خواهد شد.

حفظ منزلت قضات از اولویت‌های رئیس قوه قضائیه است

وی همچنین در نشست با قضات مجتمع قضائی ۲۲ بهمن کرمان، ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات حاضرین، حفظ منزلت قاضی و عمل به مُرّ قانون در رابطه با شاکی، متهم، خواهان و خوانده را از اولویت‌های رئیس قوه قضائیه بیان کرد و گفت: منظور از شأن قضائی بحث مادیات نیست، شأن و احترام قاضی باید به گونه‌ای باشد که داخل و خارج از سیستم، اقتدار داشته باشد.

مصدق وضعیت معیشتی همکاران اداری و قضائی را نیازمند ارتقا دانست و با اشاره به اینکه در زمینه مسائل رفاهی باید اقدام اساسی صورت گیرد، افزود: برنامه اساسی از سوی معاونت پشتیبانی قوه برای تهران و استان‌ها آماده شده که امیدواریم با به ثمر رسیدن آن تا پنج سال آینده همه همکاران دارای مسکن شوند.

کد خبر 700635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.