کاهش چشمگیر آلودگی هوا در مناطق کم‌کربن لندن

نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که به دنبال توسعه مناطق کم‌کربن در لندن، پایتخت انگلستان، همه‌روزه به تعداد خودروهای سازگار با محیط زیست افزوده می‌شود و همین امر کاهش چشمگیر آلودگی هوا را در شهر به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقاتی که گروهی از پژوهشگران برای ریشه‌یابی علت کاهش آلودگی هوا در لندن انجام داده‌اند، نشان از افزایش ۱۰ درصدی خودروهای سازگار با محیط زیست دارد که به دنبال اجرای رویکرد مناطق کم‌کربن اتفاق افتاده است. پیش از این ۸۵ درصد از خودروهای شهر در معابر داخلی و بیرونی پایتخت بریتانیا سازگار با استانداردهای محیط زیست بودند که این عدد در حال حاضر به ۹۵ درصد افزایش یافته و همین امر در بهبود کیفیت هوای شهر مؤثر بوده است.

مقابله با آلودگی هوا

مدیران شرکت حمل‌ونقل لندن ادعا کرده‌اند که توسعه مناطق کم‌کربن یکی از بلندپروازانه‌ترین تلاش‌های جهانی برای مبارزه با آلودگی بوده که بیشترین تأثیر را در بهبود هوای لندن به دنبال داشته است. این اقدام در پایتخت بریتانیا با جمعیتی بیش از ۹ میلیون نفر در فضایی به مساحت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع پیاده شده است و به ادعای مدیران شهر، بزرگ‌ترین پروژه پیاده شده جهان محسوب می‌شود. برنامه‌ریزان شهر هدف خود از پیاده‌سازی طرح مناطق کم‌کربن لندن را بیرون راندن خودروهای آلاینده از شهر و افزایش رفاه جسمی و روانی مردم از طریق کمک به تنفس هوای آزاد توسط آن‌ها معرفی کرده‌اند که به نظر می‌رسد اهداف این افراد در حال محقق شدن است.

کاهش چشمگیر آلودگی هوا در مناطق کم‌کربن لندن

گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمان اجرای استراتژی مناطق کم‌کربن در تمام محله‌های شهر از بیست‌ونهم آگوست ۲۰۲۳، بیش از ۸۰ هزار خودروی قدیمی تردد خود را در شهر متوقف کرده و وسایل نقلیه سبز یا سایر شیوه‌های پایدار جایگزین آن شده است.

جالب است بدانید که شرکت حمل‌ونقل لندن به منظور اجرای موفقیت‌آمیز طرح مناطق کم‌کربن از ۱۶۰ میلیون پوند بودجه اختصاص یافته به حمل‌ونقل شهری، مبلغ ۱۲۱ میلیون پوند را برای حمایت از ساکنان شهر به‌منظور سازگارسازی خودروهای خود با استانداردهای محیط زیست مورد استفاده قرار داد.

محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۳، میزان انتشار دی‌اکسید کربن کاهش ۱۰ درصدی را تجربه کند و ایجاد شهری سالم‌تر، پایدارتر و سبزتر را برای تمام مردم به دنبال داشته باشد. البته گزارش نهایی از میزان اثربخشی طرح مناطق کم‌کربن لندن بر هوای شهر در سال ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد که به دنبال آن پیش‌بینی می‌شود اقدامات مدیران برای بیرون راندن هرچه بیشتر خودروهای آلاینده از پایتخت بریتانیا افزایش پیدا کند.

کد خبر 700623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.