قتل‌عام در جبالیا با بمب‌های آمریکایی

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه دهم آبان‌ ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قتل‌عام در جبالیا با بمب‌های امریکایی‌» به جنایت جنگی جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا با ۶ تن بمب آمریکایی پرداخت و نوشت: ساکنان مظلوم و بی دفاع نوار غزه‏، دیروز نیز شاهد یکی از سخت‌ترین حملات ارتش رژیم صهیونیستی به بخشی دیگر از این باریکه بودند، اردوگاه جبالیا، جایی که بعد از این حمله خونبار‏‌، دست‌ها و پاهای قطع شده‏ در هر گوشه‌ای از شهادت شمار زیادی زن و کودک خبر می‌داد.‬ در این حمله ناجوانمردانه که علیه منطقه پر ترددی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه انجام شد‏، طبق آمارهای اولیه دست کم ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. این در حالی است که برخی منابع از زخمی شدن صدها نفر در این بمباران وحشیانه که با ۶ بمب امریکایی انجام شد، خبر دادند. بنا بر این گزارش‌ها وزن هر کدام از بمب‌ها به بیش از یک تن می‌رسید.در همین ارتباط وزارت امور داخلی غزه با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی یک شهرک مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا را به طور کامل ویران کرد، تأکید کرد: «بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.»

این روزنامه در صفحه نخست امروز خود اینفوگرافیکی از میزان برد موشک و پهپادهای نیروهای مسلح یمن قرار داد و همچنین در تصویر دیگری، با تیتر «بلینکن، در محاصره دست‌های خونین» به حرکت معترضان به سیاست‌های آمریکا در جلسه استماع کنگره روز گذشته آمریکا پرداخت، در این جلسه معترضان به نشانه اعتراض به حمایت‌های آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست‌های خود را به رنگ خون درآوردند.

قتل‌عام در جبالیا با بمب‌ها آمریکای

روزنامه کیهان در گزارش خبری تحلیلی امروز خود با تیتر «کابوس اسرائیل تعبیر شد انصارالله به حزب‌الله لبنان پیوست‌» نوشت: مدت‌ها بود که صهیونیست‌ها خطر بروز یک جنگ ترکیبی با حضور همه گروه‌های مقاومت را احساس کرده و برخی مقامات این رژیم نسبت به جنگ ترکیبی با گروه‌های مقاومت هشدار داده بودند. اکنون با ورود یمن به جنگ غزه در کنار حزب‌الله لبنان، کابوس صهیونیست‌ها از جنگ ترکیبی کاملاً تعبیر شده است.

کیهان در مطلب دیگری با تیتر «تحلیلگر آمریکایی: حزب‌الله لبنان با ۱۰۰ هزار موشک به اسرائیل حمله می‌کند» نوشت عملیات محدود حزب‌الله و سکوت دبیرکل آن باعث سردرگمی صهیونیست‌ها شده است، اما یک چیز برای اسرائیلی‌ها روشن است و آن این‌که ورود حزب‌الله به یک جنگ گسترده با اسرائیل می‌تواند فاجعه‌ای برای این رژیم رقم بزند. درست در این شرایط، تحلیلگر آمریکایی گفته حزب‌الله لبنان با ۱۰۰ هزار موشک به اسرائیل حمله می‌کند.

قتل‌عام در جبالیا با بمب‌ها آمریکای

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه جبالیا در شمال غزه با ۶ تن بمب، تیتر «جنایت در جبالیا با ۶ تن بمب» را برگزید و تصویر این صفحه را به صحنه دردناک سوگواری یک پسر فلسطینی در میان آوارها و جسدهای به جا مانده از این جنایت اختصاص داد.

این روزنامه همچنین در مطلب دیگری به تحلیل عملیات زمینی گسترده رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت و با تیتر «اسرائیل در باتلاق تونل‌ها و خیابان‌ها» نوشت: در حالی که بنیامین نتانیاهو دیروز در روز بیست و پنجم نبرد، ورود به فاز سوم جنگ را اعلام کرد، سخنگوی حماس نیز شروع عملیات گسترده اسرائیلی‌ها را تأیید کرد و به الجزیره گفت: «نیروهای اسرائیلی تانک‌های خود را وارد مناطقی کردند که هیچ چیزی در آنجا وجود ندارد.

رژیم اشغالگر در بعضی محورها و مناطق کشاورزی و مناطقی که قبل از بمباران افرادی در آن ساکن بودند، اقدام به پیشروی کرده و هیچ دستاورد نظامی کسب نکرده است. آن‌ها پیشروی در چندین محور را آغاز کرده و عملاً حمله زمینی را شروع کرده‌اند.» این چهره مقاومت تصریح کرد: «کسی که دشمن صهیونیستی را با ضربه اول در آغاز نبرد طوفان الاقصی غافلگیر کرد، شگفتانه‌های زیادی برای دشمن دارد و قسام در آمادگی کامل قرار دارد. مقاومت ایمان دارد که قادر به درهم شکستن ارتش دشمن و محروم کردن آن از کسب هرگونه دستاوردی است.»

قتل‌عام در جبالیا با بمب‌ها آمریکای

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «توفان انصارالله» به ورود رسمی ارتش مردمی یمن به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: بیست‌وپنجمین روز جنگ غزه با غافلگیری برای رژیم صهیونیستی همراه بود. ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته برای بیست‌وپنجمین روز به بمباران شدید نوار غزه ادامه داد، از آن طرف، ایلات هدف حمله یک پهپاد قرار گرفت و رسانه‌های عبری مدعی شدند این پهپاد را بر فراز دریای سرخ ساقط کردند و آژیرهای خطر در بسیاری از شهرهای اشغالی به صدا درآمد. رسانه‌های صهیونیستی همچنین ادعا کردند مبدأ این حمله پهپادی، به احتمال زیاد یمن بوده است. این ادعا در حالی است که صدای آژیر در تمام بندر ایلات و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف آن به صدا درآمد و شنیده شدن صدای انفجار نیز در این مناطق تأیید شد. منابع صهیونیست همچنین از شنیده شدن حداقل ۳ انفجار در منطقه ایلات گزارش دادند. در همین حال سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته اعلام کرد با موشک بالستیک و پهپاد اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده‌اند. سرتیپ یحیی سریع گفت: بنا به درخواست مردم یمن، نیروهای مسلح یمن عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داده است.

قتل‌عام در جبالیا با بمب‌ها آمریکای

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مارپیچ دشوار آتش بس» به تلاش‌های وزیر امور خارجه ایران در راستای پایان کشتار غزه پرداخت و در این باره نوشت: در حالی که اسرائیل و ایالات متحده آمریکا کماکان بر طبل جنگ و حمله به غزه می‌کوبند، جمهوری اسلامی ایران از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک به دنبال یافتن راه‌حلی در جهت پایان دادن به کشتار در باریکه غزه و برقراری آتش بس است. در همین راستا صبح دیروز سه شنبه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه قطر، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد. آن طور که گزارش شده، رایزنی و تبادل نظر با مقامات قطری درباره تحولات فلسطین و پایان بخشیدن به حملات اسرائیل در غزه در رأس محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دارد.

قتل‌عام در جبالیا با بمب‌ها آمریکای

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به این سوال پرداخت که آیا شرایط جهش تولید در خودروسازی فراهم است؟ و در همین راستا با تیتر «بلندپروازی با خودرو» نوشت: طراحان برنامه هفتم، بدون توجه به موانع «رشد تولید خودرو در کشور»، یک هدف آماری برای تیراژ خودروسازی ترسیم کرده‌اند که از یکسو با «کارنامه پنج سال اخیر» کاملاً ناهمخوان است و از سوی دیگر، بلندپروازی آشکار در این صنعت به حساب می‌آید. کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی، تولید ۳ میلیون انواع خودروی سواری و تجاری را در سال پایانی برنامه تصویب کرده است. حال آنکه تولید سال ۱۴۰۱ به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه هم نرسید. اسقاط ۵۰۰ هزار خودروی فرسوده، عرضه ۲۰۰ هزار خودروی برقی و هیبریدی و نیز صادرات ۲۰ درصدی قطعات و لوازم یدکی خودرو تا پایان برنامه پنج‌ساله هفتم در لیست بلندپروازی‌ها قرار دارد. آنچه مشخص است صنعت خودروی کشور سال‌هاست که در انحصار اهداف بلندپروازانه سیاست‌گذار و مجلس قرار دارد؛ اهدافی به ظاهر کارگشا اما ناسازگار با واقعیت‌های این صنعت. حالا در کنار استراتژی‌ها، سندهای تحول و اهداف تعریف‌شده خودرو، برنامه هفتم توسعه نیز اضافه می‌شود.

این روزنامه همچنین در مطلب دیگری با عنوان «جهان در لحظه ژوئن ۱۹۱۴» به مقایسه شرایط کنونی جنگ غزه با شرایط آغاز جنگ جهانی اول و تبعات اقتصادی آن پرداخت و به نقل از روزنامه فایننشال تایمز نوشت: هیچ‌یک از قدرت‌های بزرگ منطقه خواهان درگیری بیشتر نیستند، اما با وجود این ممکن است آنچه نباید رخ دهد.

قتل‌عام در جبالیا با بمب‌ها آمریکای

کد خبر 700602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.