۷۸ درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۷۸ درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است.

به گزارش ایمنا، ابراهیم شکیبا بعد از ظهر سه‌شنبه _ نهم آبان ماه_ در آئین تودیع و معارفه رؤسای شبکه بهداشت و درمان روانسر اظهار کرد: از فرماندار که با تمام وجود از سلامت مردم حمایت می‌کند بسیار تشکر می‌کنم و از ایشان تقاضا می‌کنیم که همچنان به حمایت‌های خود از بهداشت و درمان ادامه دهند.

وی افزود: دکتر محی الدین امینی از مدیران اخلاق مدار و کار بلد هستند و از تلاش‌های صادقانه که برای ارتقای سلامت در مدت تصدی سمت مدیر شبکه بهداشت درمان روانسر داشتند تشکر می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: دکتر علی اکبر مظفری نیز از پزشکان تلاشگر استان کرمانشاه هستند و تجربه‌های ارزنده‌ای در بحث بهداشت و درمان در شهرستان کامیاران به دست آورده‌اند و از امروز نیز سکان شبکه بهداشت و درمان روانسر به ایشان محول می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که دکتر مظفری باید در دستور کار خود قرار دهد، غربالگری بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون، سرطان سینه و… است.

شکیبا ادامه داد: خوشبختانه بیماری‌های واگیر با وجود اهمیت بالا و مهم بودنشان از نظر شیوع تنها ۲۲ درصد از مرگ و میرها را به خود اختصاص داده و ۷۸ درصد از مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون و غیره است.

وی گفت: همان گونه که در زمان تصدی دکتر امینی شاخص‌ها در وضعیت مطلوبی قرار داشتند، از دکتر مظفری درخواست می‌کنم برای حفظ و بهبود این شاخص‌ها تمام توان خود را به کار گیرد.

کد خبر 700584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.