اراک در مباحث زیست محیطی مظلوم واقع شده است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شورای شهر خانه تمامی شهروندان اراکی است، گفت: متاسفانه این شهر در مباحث زیست محیطی مظلوم و محروم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید وحید میرنظامی امروز _سه‌شنبه نهم آبان ماه_ در حاشیه اولین کارگروه اراک شهر تالابی اظهار کرد: از مؤلفه‌های شهر زیست پذیر موضوع آب، هوا و خاک است که ما در شهر اراک در هر سه موضوع بحران داریم.

وی با بیان اینکه در آستانه فصل سرد سال این مشکل بیشتر احساس می‌شود افزود: در سال جاری به همراه سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بازدیدی از تالاب میقان با هدف روشن کردن چراغ مطالبه‌گری داشتیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: اقدام در این حوزه حتی به اندازه روشن کردن یک شمع که پس از آن به یک مشعل تبدیل شود، به صورت تخصصی و پیوسته پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تالاب میقان در یک برهه زمانی حوزه آبریز رودخانه‌های فصلی از غرب و شرق استان بوده است تصریح کرد: این حوزه آبریز برای انحرافات صورت گرفته در رودخانه‌ها و یا خشک شدن آنها مشکل ایجاد کرده است.

میرنظامی با بیان اینکه انتقال پساب فاضلاب به تالاب هنوز برای ما به طور دقیق مشخص نشده است افزود: نظرات کارشناسی در این زمینه بیان می‌شود و هنوز تأیید نشده است.

وی گفت: هنوز مشخص نشده است که انتقال پساب فاضلاب به تالاب موجب رشد گونه‌های گیاهی که مختص این منطقه نیست و سبب حوادث زیست محیطی همانند آتش سوزی سال گذشته می‌شود یا دلیل دیگری وجود دارد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: حمایت‌های جزئی که توسط واحدهای صنعتی انجام می‌شود می‌تواند از مسئولیت اجتماعی این شرکت‌ها بکاهد.

وی ادامه داد: برداشت‌های زیاد و برگرداندن باطله‌هایی که باید به شکل صحیح به تالاب انجام شود، نارواست و سبب شده اکو سیستم آن تحت تأثیر قرار گیرد.

میرنظامی گفت: امید می‌رود این جلسات که آغاز آنها امیدوار کننده است، ادامه دار باشد و تنها مباحث گردشگری را مدنظر قرار نداده و مباحث زیست محیطی را هم تحت پوشش قرار دهد.

کد خبر 700549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.