یوم‌الله ۱۳ آبان روز انزجار از استکبار جهانی است

فرماندار پاوه با اشاره به ۶۵۰ شهید گلگون‌کفن پاوه در انقلاب اسلامی، گفت: یوم الله ۱۳ آبان روز انزجار از استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا حیدری ظهر امروز _ سه‌شنبه نهم آبان‌ماه _ در مراسم گرامیداشت شهدای هشت آبان پاوه که در دبیرستان شهدای آبان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هشتم آبان‌ماه در تاریخ پاوه و مبارزات انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، یاد و خاطره شهدایی که در حمله تعدادی از مزدوران پهلوی به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.

وی تقدیم بیش از ۶۵۰ شهید گلگون‌کفن را به همراه تعداد زیادی جانباز، آزاده و ایثارگر نشان از مقاومت و رشادت‌های مردم پاوه دانست و افزود: نامگذاری موشکی به نام پاوه نشان از اهمیت جایگاه پاوه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار پاوه تصریح کرد: سیزدهم آبان‌ماه به دلیل وقایع مهمی از جمله تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ به سبب مبارزه با لایحه کاپیتولاسیون، شهادت جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان جلوی درب دانشگاه تهران سال در ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ روز ملی با استکبار جهانی نامگذاری شده و به امید خدا با حضور خود در راهپیمایی ١٣ آبان بار دیگر انزجار خود را از آمریکا و استکبار جهانی فریاد خواهیم زد.

وی تاکید کرد: این روزها پاره تن اسلام که فلسطین باشد، زخمی است و متأسفانه زنان و کودکان این دیار حال خوبی ندارند، باید به عنوان مسلمان خشم و انزجار و همدردی خود را با ملت مظلوم فلسطین در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دهیم.

حیدری با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیست در حق مردم مظلوم فلسطین، گفت: اسرائیل غاصب گذرگاه فلسطین را بسته تا کمک مردمی دیگر کشورها به دست مردم مظلوم غزه نرسد، امروز مردم فلسطین در حالی شاهد زخمی شدن کودکان و اعضای خانواده خود هستند که دارویی برای درمان آن‌ها در دسترس ندارند، رژیم صهیونیستی آب و برق آن‌ها را هم قطع کرده است.

وی اضافه کرد: جامعه جهانی با استانداردهای چندگانه خود در برابر این جنایات سکوت کرده است و در قضیه جنگ اوکراین کشورهای غربی بر علیه روسیه متحد شده‌اند و کمک‌های رایگان در اختیار قرار می‌دهند اما گوش خود را در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بسته‌اند و مردم فلسطین را که از آب و خاک خود دفاع می‌کنند به عنوان جنایتکار معرفی می‌کنند.

کد خبر 700498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.